صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی

عدم حمایت از کارفرما باعث تضعیف قشر کارگری می شود

شهرکرد-خبرنگار کسب و کار،معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به سازماندهی نهادهای اجتماعی گفت:یکی از ضعف های کشور عدم ساماندهی نهادهای اجتماعی است.

به گزارش کسب و کار نیوز، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به سازماندهی نهادهای اجتماعی گفت:یکی از ضعف های کشور عدم ساماندهی نهادهای اجتماعی است.
نصراله بازوند افزود: اقتصاد تعاونی و مقاومتی که بارها از سوی مقام معظم رهبری تاکید شده می تواند مشکل گشای اقتصاد کشور باشد چراکه در تعاونی اقتصادهای خرد در کنار هم جمع می شود و یک اقتصاد کلان را تشکیل می دهد.
بازوند با اشاره به سرمایه سازی صنفی در تعاونی ها گفت: در تعاونی ها برای یک گروه و یک کشور سرمایه سازی صورت میگیرد که خود باعث ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در حوزه کار بدنبال استاندارد سازی محیط کار هستیم که عدم استاندارد سازی محیط کار حوادثی از جمله سانحه سانچی و ریزش معدن را رقم میزند.
وی تاکید کرد: تنظیم رابطه بین کارگر،کارفرما و دولت از مهمترین شاخصه های وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی است.
بازوند گفت: ظرفیت ها در استان ها در حال شناسایی است که در هر استان با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل آن استان سرمایه گذاری صورت گیرد.
وی افزود: در 2 سال اخیر تحقیقات بسیار عظیمی در حوزه شهرها  و استان ها در حوزه سرمایه گذاری و به منظور جذب سرمایه گذاران انجام شده است و در حال حاضر 8 بانک عامل در این راستا انتخاب شده است.
وی در ادامه گفت: یکی از اهداف مهم وزارت کار شکل گیری معیشت و رفاه اجتماعی است و این موضوع در صورتی محقق می شود که بخش خصوصی تقویت شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اشتغال های حمایتی گفت: در بحث اشتغال های حمایتی، کمیته امداد، بسیج، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران بسیار موفق عمل کرده اند و اقدامات چشم گیری در این حوزه انجام شده است.
بازوند به لزوم حمایت از کارفرما اشاره کرد و افزود: عدم حمایت از کارفرما باعث تضعیف قشر کارگری و به طبع ضعف در حوزه تعاون،کار و رفاه اجتماعی می شود و باید به این یقین برسیم که سفره ای که یک کارفرما پهن می کند از قشر کارگر تا کارکنان اداره کار از این سفره ارتزاق می کنند.
وی افزود: رسمیت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با جامعه کارگری محقق می شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: با توجه به نرخ بالای بیکاری در چهارمحال و بختیاری این استان یکی از 3 استانی می باشد که بالاترین اعتبارات تخصیص شده است.
بازوند در پایان تاکید کرد: تقاضای ما از مدیر جدید اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی تقویت و فعال کردن شورای هماهنگی استان ها است.
شایان ذکر است،در پایان این مراسم از خدمات سید عباس جزایری تقدیر بعمل آمد و حفیظ اله فاضلی لردگانی بعنوان مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری منصوب شد.