صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

امروز

با برگزاری مجمع عمومی مؤسسین سازمان ملی کارآفرینی ایران تأسیس شد

در نشست مجمع عمومی مؤسسین سازمان ملی کارآفرینی ایران و بر اساس رأی اعضای مجمع، هیات مدیره این تشکل ملی انتخاب شدند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فصل اقتصاد، با برگزاری انتخابات در مجمع عمومی موسسین «سازمان ملی کارآفرینی ایران»، اعضای هیات مدیره و ترکیب هیات رئیسه تعیین شدند.
در این نشست، یلدا راهدار، سیده فاطمه مقیمی، حسین سلاح ورزی، مجید ایزدی، هادی هزار خانی، صمد یوسفی و سجاد سنجابی به عنوان اعضای هیات مدیره سازمان برای مدت 3 سال انتخاب شدند. همچنین با تصمیم اعضای هیات مدیره، حسین سلاح ورزی به عنوان رئیس، مجید ایزدی و یلدا راهدار به عنوان نواب رئیس و صمد یوسفی نیز به عنوان خزانه‌دار انتخاب شدند.

حسین سلاح ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران در مورد سابقه و روند تشکیل این سازمان گفت: از سال 1386 همه‌ساله به همت وزارت کار و امور اجتماعی در سطح استان‌ها و به صورت ملی، جشنواره‌ای با عنوان امتنان از کارآفرینان برتر برگزار می‌شد که در سال 1389 بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال تصمیم گرفته شد، کانون‌های کارآفرینی استان‌ها با حضور این برگزیدگان و یک تشکل غیردولتی به عنوان تشکل فراگیر حوزه کارآفرینی تشکیل شود.
به گفته سلاح ورزی، 31 کانون کارآفرینی در استان‌های کشور تشکیل و شورای مرکزی این کانون‌ها نیز انتخاب شد که اولین مأموریت خود را ثبت قانونی این نهادها قرار داد. سلامح ورزی افزود: خوشبختانه مردادماه امسال اتاق ایران با تأسیس کانون‌های کارآفرینی در استان‌ها و ایجاد سازمان ملی کارآفرینی موافقت کرد.
بنا به اظهارات رئیس سازمان ملی کارآفرینی، در حال حاضر حدود 14 کانون استانی در سطح کشور تشکیل و ثبت شده‌اند و تأسیس کانون در سایر استان‌ها نیز در حال پیگیری است. با توجه به ضرورت حمایت از کسب‌وکارهای مبتنی بر نوآوری و فناوری نوین و تقویت اکوسیستم کارآفرینی کشور، سازمان تلاش خود را برای جمع کردن همه تشکل‌های حوزه کارآفرینی، ایجاد انسجام و اتحاد بین آنها و زیر یک چتر قرار گرفتن این مجموعه‌ها را به انجام خواهد رساند.
وی گفت: تشکل‌ها و نمایندگان مربوط به مؤسسات سرمایه‌گذاری خطرپذیر، شتاب‌دهنده‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد به ترکیب این سازمان، افزوده خواهند شد.