صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

ابتکار

30 درصد پست های مدیریتی به بانوان اختصاص می یابد

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: مقرر شده 30 درصد پست های مدیریتی در دولت دوازدهم در اختیار بانوان قرار گیرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: مقرر شده 30 درصد پست های مدیریتی در دولت دوازدهم در اختیار بانوان قرار گیرد.
معصومه ابتکار روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در یزد با بیان اینکه این امر، مصوبه شورای عالی اداری است افزود: این مصوبه برای وزرا و استانداران ابلاغ و از آنها خواسته شده 30درصد پست های مدیریتی را در این دوره چهارساله به بانوان واگذار کنند. 
وی اظهار کرد: تحولاتی در این زمینه صورت گرفته اما کافی نیست زیرا تاکید رییس جمهوری بر این است که هر وزیر باید یک معاون زن داشته باشد و حضور بانوان در سطوح مدیریتی افزایش پیدا کند. 
ابتکار تصریح کرد: انتظار داریم وزرا در این زمینه با سرعت بیشتر اقدام کنند گر چه طی سه ماه اخیر 6 زن به عنوان معاون وزیر منصوب شدند. 
*** لایحه منع خشونت علیه زنان در مرحله نهایی است 
ابتکار از تدوین لایحه منع خشونت علیه زنان (لایحه تامین امنیت اجتماعی زنان) خبر داد و گفت: این لایحه در مرحله نهایی قرار دارد و بزودی تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود. 
وی افزود: لایحه یاد شده به اصل تعریف ها و ابعاد خشونت می پردازد، جنبه پیشگیرانه و بازدارندگی دارد و به ارتقای تعالی و آرامش جامعه کمک می کند. 
معاون رییس جمهوری با بیان اینکه خشونت یکی از عوامل برهم زدن آرامش خانواده و تضییع حقوق کودک است افزود: مسئله خشونت، آسیب بسیار جدی است که فضای خانواده را که فضای امنیت ، آرامش و رشد و پرورش است از بین می برد. 
وی اظهار کرد: نخستین قربانیان خشونت در خانواده به صورت مستقیم و غیرمستقیم، کودکان هستند و حقوق اولیه آنها سلب می شود و برای همین است که این مسئله در این دوره جدی دنبال می شود خوشبختانه دولت در این زمینه گام های بلندی برداشته است. 
ابتکار خاطرنشان کرد: ما در این دولت با به کارگرفتن تمام ساز و کارهای مختلف در راستای احقاق حقوق کودکان و کاهش آسیب های اجتماعی تلاش می کنیم. 
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده صبح امروز /دوشنبه/ وارد یزد شد و ضمن شرکت در نشست طرح توان افزایی سمن های همیار حقوق کودک و نشست فعالان و فرهیختگان حوزه خانواده، عصر امروز در نشست شورای اداری و همچنین نشست احزاب استان شرکت می کند.