صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

توسط جهادگران بسیج الغدیر آبفاروستایی انجام شد

آب شرب روستاهای شیمن و چهارده ایذه پایدار شد

اهواز: فرمانده پایگاه مقاومت بسیج الغدیر شرکت آبفاروستایی استان خوزستان از پایداری آب شرب روستاهای شیمن و چهارده شهرستان ایذه در قالب طرح های جهادی توسط بسیج الغدیر شرکت خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز، علیداد کیانی با بیان این مطلب افزود: طرح آبرسانی به روستاهای سخت گذر و فاقد آب شرب توسط جهادگران بسیجی شرکت آغاز شده که با کمترین هزینه و در کوتاهترین زمان با حمایت های مهندس کریمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان انجام می شود.
وی افزود: در این طرح با الهام از سقایی دشت کربلا و با توجه به وضعیت روستاهای فاقد آب و همچنین حداقل هزینه مورد نیاز، اهالی شریف روستاهای محروم و فاقد آب در قالب خدمت حسینی (ع) و بر اساس شرع و آموزه های دینی آبرسانی می شوند. پروژه های جهادی آبرسانی به روستاهایی است که فاقد اعتبار مصوب می باشند.
فرمانده پایگاه مقاومت بسیج الغدیر شرکت آبفاروستایی خوزستان ادامه داد: روستای شیمن 35 خانوار با جمعیتی بالغ بر 211 نفر و روستای چهارده 40 خانوار با جمعیتی بالغ بر 150 نفر را تحت پوشش دارند که در قالب طرح جهادی از نعمت آب شرب پایدار و بهداشتی بهره مند شده اند.
گفتنی است پیش از این پروژه اهالی شریف این روستاها آب مورد نیاز خود را با طی کردن مسافت طولانی و حمل آب از طریق احشام و از محل چشمه های آب تامین می کردند.
وی با اشاره به عملیات اجرا شده در پروژه آبرسانی به روستای شیمن گفت: برای آبرسانی به این روستا 3 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع کارگزاری و عملیات بهسازی و لایروبی مخزن 50 متر مکعبی این روستا نیز توسط جهادگران بسیج الغدیر انجام شده است.
فرمانده بسیج الغدیر شرکت آبفاروستایی خوزستان بیان کرد: در راستای تامین آب روستای چهارده شهرستان ایذه نیز 3 هزار و 500 متر خط انتقال و شبکه توزیع اصلاح و کارگزاری شده است و عملیات لایروبی و بهسازی مخزن 50 متر مکعبی این روستا نیز انجام شده است.
کیانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهره برداری از 4 پروژه آبرسانی جهادی در ایام مبارک دهه فجر اظهار کرد: طرح آبرسانی به روستای گویله از توابع شهرستان دهدز، طرح آبرسانی به روستای مشراگه شهرستان هندیجان از محل سد آسک، طرح بهسازی آبرسانی به 7 روستای دهستان سرطا رامهرمز و پروژه تامین آب 5 روستای بخش حتی شهرستان لالی پروژه هایی هستند که در ایام مبارک دهه فجر و بعضا تا پایان سالجاری به بهره برداری خواهند رسید.
فرمانده پایگاه مقاومت بسیج الغدیر همچنین از بازسازی 5 مخزن ذخیره آب شرب در روستاهای شهرستان شوش، اندیمشک، شوشتر و ماهشهر توسط جهادگران این پایگاه خبر داد.
وی یادآور شد: با بهره برداری از این 4 پروژه جهادی 676 خانوار با جمعیتی بالغ بر 23 هزار و 520 نفر از نعمت آب شرب مطمئن و بهداشتی بهره مند می شوند.
کیانی یادآور شد: تداوم کارهای جهادی با بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کارهای پایگاه مقاومت بسیج الغدیر قرار دارد که در آینده شاهد تاثیرات مثبت آنها خواهیم بود.
گفتنی است پیش از این روستای ارزو شهرستان باغملک و 4 روستای شاخ کوپال، عرب راشد و ام الدیای 1 و 2 به همت جهادگران پایگاه مقاومت بسیج الغدیر شرکت آبفاروستایی استان خوزستان از نعمت آب شرب پایدار بهره مند شدند.