صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس خبر داد

نامه کمیسیون انرژی مجلس به رییس جمهوری برای اختصاص 270 میلیون دلار به پالایشگاه ستاره خلیج فارس

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: نامه کمیسیون انرژی در خصوص اختصاص 270 میلیون دلار از فروش محصولات(گازوییل) پالایشگاه ستاره خلیج فارس برای راه اندازی دو فاز دیگر همین پالایشگاه و جایگزینی این پول با صندوق توسعه ملی به رییس جمهوری ارائه شده و ظاهرا رییس جمهوری با اختصاص این رقم موافقت کرده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، هدایت الله خادمی روز دوشنبه در گفت وگو اظهار داشت: اعضای کمیسیون انرژی مجلس نامه ای در خصوص اختصاص 270 میلیون دلار برای راه اندازی دو فاز دیگر پالایشگاه ستاره خلیج فارس به رییس جمهوری ارسال کرده اند و ظاهرا رییس جمهوری با اختصاص این رقم موافقت کرده است.
وی افزود: پیش از این نامه، وزیر نفت در نامه ای به رییس جمهوری از وی خواسته بود که این رقم 270 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برداشت شود که رییس جمهوری با این موضوع موافقت کرد.
نماینده مردم ایذه در مجلس گفت: در این راستا اعضای کمیسیون انرژی مجلس پس از بررسی به این نتیجه رسیدند که اگر این پول از صندوق توسعه ملی برداشت شود حداقل دو سالی زمان می برد تا این پول اختصاص یابد از این رو ما پیشنهاد دادیم که این رقم فعلا از محل فروش محصولات(گازوییل) این پالایشگاه تامین شود و به عنوان بدهی بماند ولی پس از برداشت این پول از صندوق توسعه ملی آن را جایگزین کنیم.
وی تاکید کرد: این نامه به تازگی به رییس جمهوری ارسال شده و ظاهرا رییس جمهوری با آن موافقت کرده است.
به گزارش ایرنا، پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان، نهم اردیبهشت‎ماه سال جاری با حضور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، به بهره‎برداری رسمی رسید.