چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مشاور سرمایه گذاری شهرداری رشت

رشت شهر اولین ها در جذب طبقه خلاق پیشرو می شود

رشت- مهدی سهیلی مشاور سرمایه گذاری شهرداری رشت گفت: رشت شهر اولین ها در جذب طبقه خلاق پیشرو می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز  مشاور سرمایه گذاری شهردار رشت با بیان اینکه این شهر خلاق، شهر اولین ها است اظهار کرد: خلاقیت در تسریع تبدیل ایده ها به تفاهم نامه با قابلیت بالای اجرایی و عملی، ضمن ارائه ضمانت های لازم میان طبقه خلاق کارآفرینان و سرمایه گذاران، هدف اصلی خلاقیت تیم جذب سرمایه شهرداری رشت بود.
مهدی سهیلی پور با اشاره به اجلاس دو روزه مدیران سرمایه گذاری شهرداری کلانشهرهای کشور در رشت گفت: در این نشست علاوه بر جلسات تخصصی، برای نخستین بار، تفاهم نامه هایی در ابعاد مختلف با گزینه های مطرح سرمایه گذاری منعقد شد.
به گفته مشاور سرمایه گذاری شهرداری رشت، مقرر شد در هر فصل علاوه بر حضور در برنامه های رسمی این کمیته، جلساتی نیز به صورت ماهانه با حضور تیم جذب سرمایه شهرداری رشت با منتخبان و نمایندگان افرادی که موفق به امضای تفاهم نامه شدند برگزار شود .
سهیلی پور برگزاری نشست دو روزه سرمایه گذاران شهرداری های کلانشهرهای کشور در شهر باران های نقره ای را مثبت ارزیابی و خاطر نشان کرد: گردشگر پذیر بودن رشت باعث تقویت توسعه همه جانبه اهداف کلان و درنتیجه موجب رونق این شهر سرسبز خواهد شد.
وی با اعتقاد به موقعیت راهبردی رشت تصریح کرد: جذب سرمایه های مادی و معنوی در شاخص های متنوع، بهترین راه مشارکت طبقه خلاق گیلان و کشور در توسعه همه جانبه و ترویج دیپلماسی شهروند محور خواهد بود.
مشاور سرمایه گذاری شهرداری رشت گفت: برای بهره برداری بهتر از این نشست ها و ایده ها لازم است زیر ساخت های اجرایی و بستر مناسب جهت صدور مجوزهای لازم با ادارات و نهاد های مرتبط با پروژه و طرح های منتخب فراهم شود .
پیگیری شهردار جهت تهیه آیین نامه تسهیل صدور مجوزهای سرمایه گذاری
سهیلی پور با اشاره به پیگیری ها وحمایت شهردار رشت در مورد تهیه آیین نامه تسهیل صدور مجوزات در کارگروهی تخصصی خاطرنشان کرد: استفاده بهتر از فرصت همجواری با منطقه آزاد در این شهر مغفول مانده است که با جدیت پیگیر تهیه پروپزال معرفی فرصتهای خاص و ارائه آن به سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستیم.
وی افزود : به زودی خبرهای جدیدی از انعقاد قرارداد توسعه حمل نقل ریلی درون شهری با شرکت مپنا توسط شهردار رشت اعلام خواهد شد.