صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

کدام واحدهای تولیدی زودتر نوسازی می‌شوند؟

طبق دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت بنگاه‌های صنفی تولیدی ۱۴ رسته، شناسایی، نوسازی و بازسازی می‌شوند.
طبق دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت بنگاه‌های صنفی تولیدی ۱۴ رسته، شناسایی، نوسازی و بازسازی می‌شوند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، با توجه به ضرورت انجام حمایت‌های لازم از بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط که بخش قابل توجهی از آن در حوزه اصناف تولیدی فعال هستند و با توجه به بند ۱.۳ بسته ارتقاء توان تولید ملی مصوب جلسه ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۵ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است، بنابراین وزارت صنعت، معدن و تجارت دستورالعمل شناسایی و تامین مالی بنگاه‌های صنفی تولیدی برای بازسازی و نوسازی را ابلاغ کرد.
براین اساس اولویت اصلی پرداخت تسهیلات موضوع این دستورالعمل آن دسته از بنگاه‌های صنفی تولیدی است که توان شبکه سازی و خوشه‌سازی داشته و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی و داشتن بازار مشکلی که مانع راه‌اندازی یا افزایش تولید باشد نداشته و با دریافت این تسهیلات قادر به نوسازی و بازسازی باشند.
در این رابطه همچنین سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور مکلف هستند اولویت‌بندی بنگاه‌های صنفی تولیدی را در دستور کار قرار دهند. بنگاه‌هایی که از بین ۱۴ رسته که شامل تولید کنندگان انواع پوشاک و سری‌دوزی - تولید کنندگان مبلمان، دکوراسیون داخلی، سرویس خواب و سایر مصنوعات چوبی - تولید کنندگان کیف و کفش دست دوز و ماشینی - تولید کنندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی - واحدهای صنفی انواع چوب - تولید کنندگان لوستر و بلور - واحدهای صنفی بسته بندی آجیل، خشکبار و زعفران، تولید کنندگان قطعه سازان، فلزتراشان، فلزکاران و ریخته‌گران - تولید کنندگان کالاهای خانه و آشپزخانه - تولید کنندگان محصولات پایین دستی پتروشیمی - تولید کنندگان صنایع دستی، گلیم، زیلو، جاجیم، بافتنی و کالاهای مشابه دیگر - تولید کنندگان انواع شیرینی، شکلات و آب نبات و در نهایت تولید کنندگان تجهیزات الکترونیکی انتخاب می‌شوند.
همچنین سازمان امور مالیاتی کشور و ادارات کل امور مالیاتی موظفند بدهی مالیات قطعی شده آن دسته از واحدهای صنفی مشمول این دستورالعمل را به صورت پلکانی طبق برنامه مشخص در حداکثر زمان ممکن قانونی تقسیط و ظرف مدت یک هفته صدور گواهی موضوع تبصره ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم برابر مقررات اقدام کنند.
طبق این دستورالعمل بانک‌ها و موسسات اعتباری نیز موظفند بررسی و تعیین تکلیف طرح‌ها و واحدهای معرفی شده را حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از تکمیل مدارک در دستور کار قرار دهند.