صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با راه‌اندازی فازهای جدید پارس جنوبی محقق شد

صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری در گازرسانی به نیروگاه‌ها در ۹ ماه امسال

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: با وارد مدار شدن فازهای جدید پارس جنوبی از ابتدای امسال، افزون بر افزایش خیره‌کننده حجم گازرسانی به نیروگاه‌ها، صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری را به همراه داشته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, سعید مومنی، درباره تاثیر راه‌اندازی آخرین فازهای پارس جنوبی در توسعه گازرسانی به نیروگاه‌های کشور، گفت: فازهای جدید پارس جنوبی که فروردین ماه امسال به بهره‌برداری رسیدند، تاثیر زیادی در توسعه گازرسانی به بخش‌های مختلف کشور از خانگی تا صنایع و نیروگاه‌ها داشتند.
وی افزود: میانگین تحویل روزانه گاز به نیروگاه‌ها در ۹ ماه پارسال ( پایان آذر)، ۱۸۹ میلیون مترمکعب بود، در حالی که امسال در همین مدت به طور میانگین روزانه ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال، چهار میلیارد مترمکعب افزایش نشان می‌دهد.
مومنی با بیان این‌که چهار میلیارد مترمکعب افزایش برابر ۵,۵ درصد رشد است، ادامه داد: از آنجا که استفاده از گاز به جای سوخت مایع در نیروگاه‌ها، صرفه اقتصادی فراوانی دارد در این افزایش سوخت‌رسانی گاز نیز حداقل یک میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی داشتیم.
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز تصریح کرد: ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز میانگین تحویل روزانه به نیروگاه‌هاست، اما این رقم خارج از میانگین، در برخی روزها ۲۷۰ میلیون مترمکعب گاز بوده است.