چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مهم ترین حوادث 24 ساعت گذشته

دستگیری روانشناس قلابی که افراد را به مرگ ترغیب می کرد

پلیس در اعلام مهم ترین حوادث 24 ساعت گذشته از دستگیری جوان 25 ساله ای خبر داد که در پوشش روانشناس در فضای مجازی فعالیت داشت و افراد را ترغیب به مرگ می کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، پایگاه خبری پلیس اعلام کرد: سرهنگ‌ ایرج محمدخانی‌ رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری روانشناس قلابی که در شبکه اجتماعی موبایلی، خانم جوان گیلانی را به مرگ ترغیب کرده بود، خبر داد و گفت: این مجرم در یکی از استان های مرکزی کشور به دام افتاد.
وی اضافه کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی خانم جوان گیلانی مبنی بر اینکه فردی با معرفی خود به عنوان خانم روانشناس در شبکه‌های اجتماعی موبایلی وی را فریب داده و پس از اطلاع از مشکلات روحی و روانی نامبرده، ‌باعث تحریک وی به مرگ شده، موضوع در دستورکار این پلیس قرار گرفت.
این مقام ارشد انتظامی گفت: با تحقیقات از بزه دیده و پی‌جویی‌های فنی و پلیسی، کارآگاهان پلیس فتا موفق شدند روانشناس قلابی شبکه اجتماعی موبایلی را که مردی 25 ساله، اهل و ساکن یکی از استان‌های مرکزی بود را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی وی را دستگیر کنند.
سرهنگ محمدخانی اظهار کرد: با توجه به ادله دیجیتال کشف شده، متهم به صراحت به بزه انتسابی و اینکه با سوء استفاده از عنوان جعلی '‌خانم روانشناس‌' در شبکه اجتماعی موبایلی، بزه دیده را که از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برده اغفال و وی را تحریک و ترغیب به مرگ کرده است، اعتراف کرد‌.
رئیس پلیس فتا استان گیلان با بیان اینکه متهم پس از معرفی به مرجع قضایی با صدور قرار وثیقه روانه زندان شده، گفت: این پرونده برای شناسایی سایر بزه دیدگان در پلیس فتا مفتوح و درحال رسیدگی است، لذا از شهروندان تقاضا داریم در صورت مواجهه با موارد این چنینی با مراجعه به پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان موضوع شکایت خود را پیگیری کنند.
**سو استفاده از حساب بانکی افراد با شگرد پولشویی در فضای مجازی
سرهنگ شاهین حسنوند رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: شخصی به هویت معلوم با جلب اعتماد یکی از آشنایان خود، اقدام به اخذ مشخصات کارت بانکی و اصل آن جهت انجام کارهای شخصی می‌نماید که پس از اخذ کارت، بدون اطلاع وی اقدام به تعریف رمز دوم کارت نموده و کارت را به ایشان تحویل داده و در ادامه مبلغ 30 میلیون ریال به صورت اینترنتی سرقت می‌کند.
وی افزود: موضوع پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت‌ و طی تحقیقات فنی و پلیسی متهم شناسایی و با دستور مقام محترم قضایی دستگیر شد.
رییس پلیس فتا استان خوزستان تصریح کرد: این فرد اقدام به برداشت وجه از حساب آشنای خود و واریز وجه به حساب فامیل خود می‌نماید و جهت مطلع نشدن از سرقت اینترنتی به فامیل اعلام می‌کرده که پول‌ها توسط یکی از آشنایانش جهت وصول طلب از وی به حسابشان واریز شده و با این توضیحات پول‌های واریز شده را دریافت می ‌کرد.
**4 کشته و 6 مصدوم در تصادفات خوزستان
سرهنگ رضا دولتشاهی رئیس پلیس راه استان خوزستان گفت: در 24 ساعت گذشته حوادث رانندگی در استان 4 کشته و 6 مصدوم برجای گذاشت.
وی افزود: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 در خصوص وقوع یک فقره تصادف در محور 'رامهرمز - بهبهان' و 'سه راهی دارخوین به سمت آبادان' ، بلافاصله ماموران پلیس و نیروهای امدادی به محل اعزام شدند.
وی ادامه داد: در بررسی های صورت گرفته توسط ماموران مشخص شد، در محور 'رامهرمز - بهبهان' یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس به دلیل انحراف به چپ با 2 دستگاه نیسان برخورد کرده که 2 تن از سرنشینان پژو به دلیل شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داده و 4 مصدوم دیگر توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شدند.
سرهنگ دولتشاهی ادامه داد: در حادثه ای دیگر که در سه راهی دارخوین به سمت آبادان رخ داد ، یک دستگاه خودروی سواری سمند به دلیل عدم توجه به جلو واژگون شده که در این حادثه 2 تن از سرنشینان به دلیل شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست دادند و 2 نفر دیگر توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شدند.
**دستگیری کلاهبرداران 62 میلیاردی در زنجان
سردار 'علی آزادی' فرمانده انتظامی استان زنجان از شناسایی و دستگیری 2 کلاهبردار خبر داد و گفت : متهمان با اخذ وام و عدم اجرای تعهدات بانکی 62 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی استان پس از دریافت شکایتی توسط نماینده حقوقی یکی از بانک های استان تهران مبنی بر اینکه مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکتی در زنجان به منظور خرید ماشین آلات تولیدی ،تسهیلات بانکی به مبلغ ۲۹میلیارد و۶۴۰ میلیون ریال دریافت کرده و اقساط تسهیلات دریافتی را پرداخت نکرده اند، موضوع از سوی ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان پیگیری شد.
آزای ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهمان ماشین آلات خریداری شده را به عنوان ضمانت تسهیلات دریافتی در رهن بانک قرار داده و با عدم تسویه اصل و سود تسهیلات دریافتی که تاکنون معادل ۶۲میلیارد و ۳۳۹میلیون و ۱۱۵هزار و ۶۰۰ ریال است بدون اطلاع بانک ، اکثر دستگاه های مندرج در سند رهنی ماشین آلات که در تاریخ اعطای تسهیلات در رهن بانک قرار گرفته بود را از محل شرکت خارج کردند.
فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه متهمان با عدم پرداخت تسهیلات بیش از 62 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، بیان داشت: متهمان دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
**کشف کالاهای قاچاق 372 میلیاردی در هرمزگان
سردار 'عزیزاله ملکی' فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 372 میلیارد ریال طی یک هفته گذشته خبر داد و گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با همکاری ماموران انتظامی طی یک هفته گذشته،با اشراف کامل اطلاعاتی بر محورهای مواصلاتی و اجرای طرح های پاکسازی نقاط آلوده ، 81 دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.
وی افزود: طی این مدت با تلاش ماموران 442 هزار نخ سیگار، 16 هزار و 703 متر پارچه، 16 تن و 234 کیلو چای، 157دستگاه لوازم خانگی، 4 هزار و 300 لیتر سوخت، یک هزار و 263 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی ، 70 راس دام،22تن و 500 کیلو برنج و 12 هزار و 550 ثوب البسه قاچاق کشف و ضبط شد.
این مقام انتظامی استان در ادامه ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده طی یک هفته گذشته را 372میلیارد ریال عنوان کرد و افزود:330میلیارد ریال از کالاهای مکشوفه جزء کالاهای قاچاق از دست رفته محسوب می شود.
سردار ملکی افزود: در یک هفته گذشته 108 فقره پرونده زیر یک میلیارد ریال و 8 فقره پرونده بالای یک میلیارد ریال تشکیل و 122 متهم در این زمینه دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.
**کشف 97 هزار دلار خارجی در خوی
سردار 'ناصر اصلانی' فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی از کشف 97 هزار دلار خارجی، به ارزش 3 میلیارد و 900 میلیون ریال در خوی خبر داد و گفت: ماموران حین کنترل خودروهای عبوری در محور 'ماکو - تبریز' به یک دستگاه سواری پژو 206 مشکوک و آن را توقیف کردند.
وی با بیان اینکه در بازرسی از خودرو توقیفی، 97 هزار دلار خارجی کشف شد، افزود: برابر اعلام نظرکارشناسان ارزش ارزهای مکشوفه 3 میلیارد و 900 میلیون ریال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در این راستا 2 متهم دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند، تصریح کرد: تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز محوری ترین برنامه نیروی انتظامی به شمار می آید و این مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بسیار کارگشا است
**کشف 24فقره سرقت لوازم داخل خودرو در مهران
سرهنگ امیرعباس شهبازی فرمانده انتظامی شهرستان مهران استان ایلام از شناسایی و دستگیری سارق حرفه ای لوازم داخل خودرو و کشف 24فقره سرقت در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات داخل خودرو در شهرستان مهران، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پس از چند روز کار اطلاعاتی و با اشرافیت کامل سارق را شناسایی و تحت کنترل قرار دادند.
سرهنگ شهبازی تصریح کرد: سارق در یک عملیات موفق پلیسی دستگیر و به 24 فقره سرقت لوازم داخل خودرو اعتراف کرد.
 
**کشف 43 قطعه عتیقه در کرمانشاه
سرهنگ'حسین براری' فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کشف 43 قطعه عتیقه از غارتگران میراث فرهنگی توسط ماموران کلانتری 11 خبر داد.
وی گفت: درپی کسب اطلاعاتی از منابع خبری مبنی بر اینکه غارتگران میراث فرهنگی در حال جابه جایی اشیا عتیقه هستند ماموران کلانتری 11 رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.
سرهنگ براری افزود: پس از مدتی کنترل نامحسوس ، ماموران خودرو حامل اشیا عتیقه را در میدان آزادی مشاهده و در یک عملیات غافلگیرانه متوقف کردند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از خودرو 43 قطعه عتیقه کشف و 2 نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه متهمان به دستگاه قضائی معرفی شدند، گفت: اشیاءکشف شده به منظور تعیین قدمت و ارزش ریالی در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفتند.
**۳۷ تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شد
سردار 'مسعود زاهدیان' رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: در ۱۰ ماه گذشته بیش از ۳۷ تن انواع مواد مخدر در استان خراسان جنوبی کشف شده که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.
در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی همکاران انتظامی در خراسان جنوبی، اظهار داشت: طی ۱۰ ماه گذشته بیش از ۳۷ تن انواع مواد مخدر در استان خراسان جنوبی کشف شده است.
وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی جزء پرتلاش ترین استان های کشور در راه مبارزه با مواد مخدر است، افزود: اخیراً کشف یک تن و ۳۶۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان که به صورت بسیار پیچیده جاسازی شده بود از توفیقات انتظامی استان بوده و جای تقدیر دارد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به اینکه کشفیات مواد مخدر استان نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است، گفت: با اقدامات به موقع انتظامی استان حجم زیادی از محموله های مواد مخدر کشف شده که حاکی از ساماندهی و تلاش بی وقفه انتظامی استان است.
وی با بیان اینکه تولید مواد مخدر در کشور افغانستان افزایش پیدا کرده است اما خوشبختانه با اقدامات و اشراف اطلاعاتی انتظامی به چرخه فروش نمی رسد، عنوان کرد: مواد مخدر و روانگردان‌ها در سطح دنیا به بحرانی جدی تبدیل شده است.
سردار زاهدیان با اشاره به اینکه روانگردان ها تغییرات جدی در رفتار مصرف کنندگان به وجود می آورد، اظهار داشت: مواد مخدر صنعتی و روانگردان ها حجم کمتری نسبت به مواد مخدر سنتی دارد و با ترکیبات مختلفی قابل دسترس است که این مهم بسیار نگران کننده است.
وی با بیان اینکه گرایش جوانان به روانگردان‌ها یکی از بزرگ ترین معضلات در سطح دنیا است، افزود: باید با ارتقاء برنامه‌های پیشگیری سطح دانش عمومی را افزایش و به سمت خود کنترلی برویم.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به اینکه مواد مخدر صنعتی به واسطه شکل تولید مخاطرات بسیار زیاد و سهولت دسترسی نیز دارد، گفت: باید ایمنی را در خانواده ها، مدارس و دانشگاه‌ها ایجاد کنیم تا در مقابل پیشنهادات مخرب قدرت نه گفتن داشته باشیم.
وی با بیان اینکه بیشترین مصرف در بین مواد صنعتی مربوط به شیشه و برخی قرص‌های روانگردان است، افزود: کشفیات قرص‌های روانگردان در کشور نسبت به سنوات گذشته ۳۸۶ درصد افزایش پیدا کرده است.
سردار زاهدیان با اشاره به اینکه ۱۴ درصد افزایش کشفیات مواد مخدر صنعتی را نسبت به سال گذشته در کشور داشته ایم، گفت: از ابتدای سال جاری تا امروز حدود ۶۰۵ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده است.
** چک بانکی 500 میلیون ریالی و سکه های طلا به صاحبش بازگشت 
روز گذشته (جمعه) فروشنده یکی از فروشگاه های زنجیره ای غرب تهران، یک کیف حاوی چک بانکی به مبلغ 500 میلیون ریالی در وجه حامل و چندین قطعه سکه تمام بهار آزادی پیدا کرد که با تلاش و جستجوی بسیار، آن را به صاحبش باز گرداند. 
براساس گزارش خبرنگار ایرنا، صاحب این کیف در پاسخ به حس نیت و اقدام خیرخواهانه این فروشنده، یک قطعه سکه طلا به وی (فروشنده) اهدا کرد.