صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اتاق اصناف

واگذاری اتحادیه‌ها به شهرداری‌ها به صلاح نیست

رئیس اتاق اصناف با بیان اینکه ۹ اتحادیه در کمیسیون زیربنایی دولت در حال واگذاری به شهرداری هاست، گفت: این کار به صلاح نیست.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، علی فاضلی در جلسه روسای اتحادیه های صنفی تهران که با حضور نجفی، شهردار تهران در حال برگزاری است، گفت: اصناف از جمله بنیان های تاریخی و اقتصادی کشورهستند و بازار قلب تپنده مسایل اقتصادی است و در بزنگاههای تاریخی نقش آفرین بوده اند. ضمن اینکه در بحث اموزش نیروی انسانی نیز با ٥٥٠ هزار بنگاه خدماتی و ٦٠٠ هزار بنگاه تولیدی وارد عمل شده اند. 
رئیس اتاق اصناف ایران افزود: در تهران ٢٥٠ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب وجود دارند در حالیکه واحدهای بدون پروانه نیز مشغول به کار هستند؛ در این میان علیرغم تلاش شهرداری تهران در ساماندهی مشاغل مزاحم ، ولی امروز حتی شاهد مدیریت درست در حوزه ساماندهی بنگاههای مزاحم نیستیم.
وی تصریح کرد: باید به نظام خدمات و تولید برگردیم  در حالیکه برای بنگاههای صنفی تولید تمهیدات حمایتی اندیشیده نشده در حالیکه بیشتر توان تولید به سمت دلالی رفته است؛ این در حالی است که تابلوهای تبلیغاتی باید عوارض بپردازند ولی تابلویی که شناسنامه واحدهای صنفی است نباید عوارض بپردازد.
فاضلی با انتقاد از تجاری فروشی شهرداری تهران افزود: مجموعه های صنفی با واحدهای تجاری که قارچ گونه رشد کرده اند همگون نیستند؛ ضمن اینکه موضوع دکه داران نیز هنوز حل و فصل نشده است؛ این در حالی است که شهردار سابق در این خصوص دستوراتی داشت ولی اجرایی نشد.
رئیس اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: چرا باید وزیر کشور دنبال این باشد که دولت به دنبال بنگاهداری رفته و واحدهای صنفی زیر نظر دولت و شهرداری بروند؟ متاسفانه  در حال حاضر ۹ اتحادیه در کمیسیون زیربنایی دولت در حال واگذاری به شهرداری ها است که این کار به صلاح نیست.
وی با بیان اینکه راهکار درستی برای دستفروشان اندیشیده نشده و هنوز ساماندهی های آن صورت نگرفته است؛ ادامه داد: ضمن اینکه نباید نمایشگاههایی در گوشه و کنار شهر بدون مجوز یا با مجوز شهرداران برگزار  شود که کالای چینی با غیر ایرانی می فروشند.