صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در جلسه امروز

اعضای هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخاب شدند

اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز - شنبه - اعضای هیات عالی نظارت این مجمع را به منظور نظارت بر حُسن اجرای سیاست‌های کلی نظام، ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخاب کردند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، براین اساس علاوه بر رییس مجمع و دبیر، مرتضی نبوی، محمدجواد ایروانی، حسین مظفر، احمد وحیدی، مجید انصاری، غلامرضا مصباحی‌مقدم، سیدمصطفی میرسلیم، علی آقامحمدی، احمد توکلی، محدرضا باهنر، داوود دانش‌جعفری، غلامحسین درّی نجف‌آبادی و ابراهیم رییسی به عنوان اعضای هیأت عالی نظارت انتخاب شدند.
**اقتصاد و معیشت یکی از اولویت‌های اصلی کشور است 
آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در ابتدای جلسه مسئله اقتصاد و معیشت مردم را یکی از اولویت‌های اصلی کشور بیان کرد.
وی با یادآوری جنگ اقتصادی که امروز آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی در پیش گرفته است، گفت: امروز دشمنان مشکلات اقتصادی کشور را به عنوان زمینه‌ای برای اعمال فشار و جلوگیری از پیشرفت‌های ملت ایران مورد سوءاستفاده قرار می‌ دهند و ضرورت دارد همه مسئولان کشور برای حل معضلات اقتصادی و گرفتاری‌های معیشتی مردم اقدام عاجل کنند.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام توجه به سیاست‌های کلی نظام را در قانون‌گذاری و اجرا بسیار مهم دانست و یادآور شد: در تدوین آیین‌نامه نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام باید موضوع ضمانت اجرایی به جد مدنظر قرار گیرد.
آیت‌الله هاشمی شاهرودی سیاست‌های کلی ابلاغی در حوزه نظام سلامت کشور را نمونه‌ای از سیاست‌های حیاتی کشور که با جان و زندگی مردم سروکار دارد، مورد توجه قرار داد و خواستار نظارت مستمر بر آن شد.
وی همچنین توجه به داشته‌های علمی کشور در حوزه طب قدیم را خواستار شد و افزود: توجه به طب سنتی به معنای بی‌توجهی به یافته‌ها و پیشرفت‌های پزشکی روز نیست، بلکه مقصود احیای طب قدیم و تبدیل آن به علم روز و مکمل پزشکی نوین است.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین از الطاف و دعای خیر آحاد مردم در جریان بیماری اخیر خود، تقدیر و تشکر کرد.
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در ادامه این جلسه با ارائه گزارشی از بررسی لایحه بودجه سال 97 در کمیسیون نظارت گفت: براساس بند 7 آیین‌نامه نظارتی، مجمع می‌بایست طرح‌ها و لوایح پیشنهادی به ویژه قوانین برنامه و بودجه را از جهت انطباق با سیاست‌های کلی نظام همزمان با مجلس بررسی کنند، که برای این منظور جلسات کمیسون نظارت در دبیرخانه آغاز شده است.
وی همکاری مجلس شورای اسلامی با کمیسیون نظارت را مطلوب ارزیابی کرد و در توضیح سازوکار نظارت مجمع افزود: در جریان رسیدگی همزمان مجمع و مجلس، مواردی که در کمیسیون مغایر با سیاست‌های کلی تشخیص داده شود در مجلس اصلاح می ‌شود و در صورتی که پس از تصویب نهاییِ مجلس، مواردی از مغایرت‌ها باقی مانده باشد، پس از طرح و تصویب در جلسه شورای مجمع به شورای نگهبان اعلام خواهد شد.