صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

بررسی وضعیت پروژه سارینا ٢ با حضور نجفی شهردار تهران در جزیره کیش

در نشستى با حضور محمد علی نجفی و محمد ابراهیم انصاری لاری اختلافات فی مابین پروژه سارینا و صندوق بازنشستگى شهردارى تهران مورد بررسى قرار گرفت.
در نشستى با حضور محمد علی نجفی و محمد ابراهیم انصاری لاری اختلافات فی مابین پروژه سارینا و صندوق بازنشستگى شهردارى تهران مورد بررسى قرار گرفت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، شهردار تهران در سفر به کیش  ضمن بازدید از پروژه های عمرانی، اقتصادی و گردشگری این جزیره با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشستی با سرمایه گذار پروژه سارینا ٢ دیدار کرد و در  جریان عملکرد سرمایه گذار در روند احداث این پروژه قرار گرفت.
در این نشست انصارى لاری خواستار توجه ویژه شهردار تهران و رسیدگى فورى و دقیق وی به حل مشکلات فی مابین شهرداری و پروژه سارینا ٢ شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به تاثیر منفی پروژه های بلاتکلیف و نیمه کاره بر رونق جزیره کیش و جذب سرمایه گذاری های جدید، بر اهمیت حل مشکلات این پروژه متوقف مانده تاکید کرد.
شهردار تهران نیز در این نشست با گزارشی که توسط سرمایه گذار ارائه شد در جریان نحوه سرمایه گذارى صندوق بازنشستگى شهردارى تهران در این پروژه قرار گرفت.
با توجه به اینکه صندوق بازنشستگی شهرداری در زمان معامله بخش کوچکى از بهاء خرید از پروژه سارینا را نقدى پرداخت کرده و حدود هفتاد درصد الباقی بر اساس توافق صورت گرفته مقرر شده بود با ملک دیگرى در شهر تهران تهاتر شود. اما بدلیل وجود مشکلات داخلی در شهردارى، ملک مذکور هنوز در اختیار سرمایه گذار پروژه سارینا قرار نگرفته است.
لذا شهردار تهران تاکید کرد در این خصوص در أسرع وقت دستور رسیدگى صادر و با اتخاذ راه حلی مناسب، در مورد حل و فصل این مشکل اقدام خواهد کرد.
لازم به ذکر است از بدو فعالیت دکتر انصاری لاری به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بازدید از پروژه های نیمه تمام و متوقف شده و بررسی راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات سرمایه گذاران از اهم برنامه های وی و تیم اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش بوده است