صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین

ملاک انتخاب ساختمان برتر رضایتمندی بهره‌بردار است

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در نشست هم‌اندیشی با شرکت‌کنندگان در دومین جشنواره ساختمان‌های برتر استان گفت: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین به عنوان دبیرخانهٔ دائمی برگزاری این جشنواره در کشور انتخاب شده و در حال حاضر مشغول ارائه برنامه و تهیه مقدمات لازم جهت نهایی سازی این موضوع هستیم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی در جلسه هم‌اندیشی و نقد و بررسی برگزاری دومین جشنواره ساختمان‌های برتر استان قزوین که با حضور شرکت‌کنندگان در این جشنواره در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم سیاست امروز وزارت راه و شهرسازی را به خلاصه‌ترین شکل ممکن ارائه نماییم باید بگوییم که بهبود کیفیت زندگی اساسی‌ترین موضوع موردنظر است.
وی افزود: راه و شهرسازی به عنوان یک دستگاه برنامه‌ریز و سیاستگزار باید سمت و سوی حرکت در جهت تحقق این هدف را نشان داده و از ظرفیت‌های اجرایی خود نیز در این راستا بهره بگیرد که البته اگر عموم مردم مشارکت نکرده و همراه نشوند قطعاً آن اهدافی که مدنظر است محقق نخواهد شد.
حق لطفی بیان کرد: برگزاری دومین جشنواره ساختمان‌های برتر یکی از اقدامات انجام شده در همین راستا بود تا با تشویق ساختمان‌های برتر، جامعهٔ مهندسین و فعالان صنعت ساختمان را نسبت به موضوع کیفیت در ساخت و ساز حساس نماید.
مدیرکل راه و شهرسازی تأکید کرد: از روز اول قرار ما این نبود که جشنواره‌ای برگزار کرده و با تقدیر از چند ساختمان برتر به کار خود پایان دهیم، بلکه بنا بود با ایجاد رویدادهای مختلف، منظم و مداوم، اذهان عمومی را به این نکته جلب نماییم که امروز سیاست دولت و همچنین نیاز کشور تولید انبوه مسکن نیست.
دبیر شورای مسکن استان عنوان کرد: خانهٔ خوب خانه‌ای است که حال ساکنانش را خوب کند، شهر خوب شهری است که آرامش و آسایش را به شهروندانش هدیه کند و ساخت و ساز مناسب، ساخت و سازی است که همه نیازهای اساسی متقاضیان را پاسخ دهد.
حق لطفی با اشاره به آثار مثبت برگزاری جشنواره ساختمان‌های برتر اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به تلاش‌های صورت گرفته و اقدامات ارزشمند انجام شده، اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین به عنوان دبیرخانهٔ دائمی برگزاری این جشنواره در کشور انتخاب شده و در حال حاضر مشغول ارائه برنامه و تهیه مقدمات لازم جهت نهایی سازی این موضوع هستیم.
مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به تأکید مقام عالی وزارت بر بازآفرینی و توانمندسازی بافت‌های ناکارآمد شهری گفت: یکی از موضوعاتی که باید در دوره‌های بعدی جشنواره حتماً در نظر گرفته شود ارزیابی و بررسی ساختمان‌های احداث شده در این مناطق بوده و نباید فقط ساختمان‌هایی که در مناطق پردرآمد شهر با هزینه‌های بالا احداث می‌شوند در جشنواره شرکت کنند.
حق لطفی با بیان اینکه بهترین و مهمترین معیار برای داوری و انتخاب خانه و ساختمان برتر میزان رضایت بهره‌بردار است، عنوان کرد: پاسداشت حقوق شهروندی اساسی‌ترین ملاک و معیار انجام امور در همهٔ حوزه‌هاست که البته حضور و همراهی شهروند مطالبه گر نیز در تحقق این هدف لازم و ضروری است.
گفتنی است در این جلسه مهندسین حاضر در جلسه که آثارشان در جشنواره دوم شرکت کرده بود نیز به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.