صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

حضور فردوس حاجیان ( عمو فردوس) در برنامه میهمان آشنا استودیو االفبا

از نمایندگان مجلس تقاضا دارم بیشتر به فکر آموزش و پرورش باشند

فردوس حاجیان ( عمو فردوس) در برنامه میهمان آشنا استودیو االفبا از نمایندگان مجلس خواست تا بیشتر به فکر آموزش و پرورش باشند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازمرکز اطلاع رسانی‌و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش،  دومین برنامه میهمان آشنا در استودیو الفبا برگزار گردید. میهمان این برنامه فردوس حاجیان (عمو فردوس)، چهره آشنای تعلیم و تربیت  تهیه کننده و مجری برنامه شهرک الفبا، ماجراهای عمو فردوس و داروک، نویسنده چندین جلد کتاب برای دانش آموزان دبستان و همکار در نوشتن کتاب های درسی دوره دبستان، برنده جوایز از یونیسف ( صندوق کودکان ملل متحد)، یونسکو( سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد) و برنده جوایز جهانی معلمی، میهمان استودیو الفبا وزارت آموزش و پرورش بود.
فردوس حاجیان، جانباز شیمیایی دفاع مقدس، بدلیل عوراض شیمیایی، نتوانسته است بطور مستمر کارهای هنری و نمایشی را خود پیگیری نماید. اوایل سال تحصیلی جاری به خاطر تشدید بیماری در بیمارستان بستری گردید و  وزیر آموزش و پرورش، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش را به نمایندگی از خود برای عیادت به قائم شهر، محل سکونت این هنرمند، اعزام کرد.
فردوس حاجیان در برنامه امروز، ضمن استقبال از طرح های وزیر آموزش و پروش و حسن نظر وی، از ایجاد استودیویی در همسایگی دفتر وزیر و ایجاد فضای رسانه ای برای شنیده شدن سخنان معلمان و دانش آموزان ابراز خرسندی کرد و با توجه به این فضای شاداب خواست تا صدای معلمان بیشتر شنیده شده و بیان شود.
فردوس حاجیان از ابتکار تاسیس چنین استودیویی با رویکرد دیده شدن بیشتر آموزش و پرورش و باز شدن درب های آموزش و پرورش به نظرات و دیدگاه های مختلف، این فعالیت ها را موثر و مفید ارزیابی کرد.
همچنین این تهیه کننده و مجری محبوب برنامه های تلویزیونی کودکان از نمایندگان مجلس خواست تا توجه بیشتری به  معیشت معلمان داشته باشند و در بحث بودجه نگاه ویژه ای به آموزش و پرورش نمایند.