چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در دستور کار امروز مجلس قرار گرفت

گزارش اجرای اصل 44 قانون اساسی در بخش تولید توسط نمایندگان مجلس

نمایندگان در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی به بررسی گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی درمورد بخش تولید با رویکرد اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور می پردازند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایرنا، جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست مسعود پزشکیان نایب رییس اول مجلس و با حضور 203 نفر از نمایندگان آغاز شد.
امیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو هیات رییسه مجلس در ابتدای جلسه علنی امروز خانه ملت گفت: طرح اصلاح موادی به قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، طرح حفاظت و بهره برداری از منابع ژنتیکی، گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در مورد بخش تولید با رویکرد اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور در دستور کار جلسه علنی امروز قرار دارد.
وی ادامه داد: نمایندگان امروز همچنین لایحه اصلاح بند دو ماده واحده قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی ها در بنادر و طرح یک فوریتی استفساریه تبصره دو ماده 76 قانون تامین اجتماعی را رسیدگی می کنند.
عضو هیات رییسه مجلس یادآور شد: نمایندگان همچنین امروز به بررسی تقاضای عده ای از مجلسی ها مبنی بر لغو رسیدگی اصل 85 قانون اساسی در مورد لایحه تجارت (لغو بررسی و تصویب لایحه تجارت در کمیسیون تخصصی ذیربط)، طرح یک فوریتی الحاق دو ماده به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر می پردازند.
قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی و طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی نیز در دستور کار امروز مجلس قرار دارد.