صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل محیط زیست استان قزوین

نژاد آهو در دشت قزوین احیا می شود

مدیرکل محیط زیست استان قزوین گفت: به منظور افزایش گونه های جانوری و صیانت از حیات وحش، نژاد آهو در دشت قزوین احیا می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، سیاوش شمسی پور اظهارداشت: برای افزایش گونه های جانوری در دشت قزوین بزودی طرح احیاء آهو در دشت را عملیاتی می کنیم.
وی بیان کرد: برای صیانت از نسل گونه های جانوری استان درصددیم با واگذاری قرق اختصاصی به بخش خصوصی زمینه احیاء آهو در استان را مهیا کنیم.
نژاد آهو نژاد آهو نژاد آهو نژاد آهو شمسی پور تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده امیدواریم از سال آینده موضوع احیاء نژاد آهو را در قزوین به اجرا درآوریم.
مدیرکل محیط زیست استان قزوین از افزایش مناطق حفاظت شده در استان هم خبرداد و اظهارداشت: تاکنون یک منطقه حفاظت شده باشگل به وسعت ۲۵ هزارهکتار تحت پوشش بود که با اضافه شدن مناطق طارم و الموت این میزان افزایش یافته است.
وی بیان کرد: استاندارد کشوری مناطق حفاظت شده حدود ۱۱ درصد است که در استان قزوین ۱.۵ درصد بود که با موافقت شورای عالی محیط زیست منطقه طارم با ۴۹ هزار هکتار و الموت با ۵۲ هزار هکتار به محدوده استان اضافه شد که در حال حاضر این وسعت به ۱۲۶ هزار هکتار معادل ۸ درصد رسیده است.
شمسی پور گفت: با افزایش مناطق تحت پوشش، مدیریت حیات وحش، حفاظت از گونه های گیاهان وحشی، تثبیت کربن خاک و تثبیت ارزش اقتصادی زیست محیطی با وضعیت مطلوبی انجام می شود.