صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرد

سامانه دیجیتالی اسناد موقوفات با 850 هزار سند راه اندازی شد

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: با اسکن و بارگذاری 850 هزار سند از اسناد موجود در سازمان اوقاف، سامانه دیجیتالی اسناد موقوفات راه اندازی شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، از سازمان اوقاف و امور خیریه حجت‌الاسلام حسین اژدری با تبیین برنامه های سازمان اوقاف در حرکت به سمت دولت الکترونیک گفت: یکی از اولویت های سازمان اوقاف حفظ و ثبت و ضبط اسناد در فرآیند الکترونیک و اسکن این اسناد در سامانه جامع مدیریت موقوفات است.
وی درباره فرآیند اسکن اسناد در این سازمان اظهار کرد: از هشتم شهریور امسال شیوه نامه‌ای به تمامی استانها ابلاغ شد و نوزدهم همان ماه تمامی استانها فعالیتهای خودشان را در زمینه اسکن اسناد آغاز کردند.
وی با بیان اینکه آمار اسکن اسناد از 2 هزار اسکن سند در روز به 45 هزار برگ سند رسیده است، تصریح کرد: تاکنون 850 هزار برگ سند اسکن و بارگذاری شده است.
مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی‌های انجام شده 120 تا 150 میلیون برگ سند اوقافی در کشور وجود دارد که باید اسکن شود، تاکید کرد: اقدام مهمتر از اسکن این است که باید این اسکن‌ها در کنار رقبه یا موقوفه با دسته‌بندی خاصی در سامانه بارگذاری شوند تا دسترسی به آنها سهل باشد.
اژدری دسترسی آسان به اسناد، بایگانی الکترونیک و حفظ اطلاعات اسناد در هر شرایطی را از مزیت‌های اسکن اسناد در سامانه دانست و گفت: اسکن اسناد و بارگذاری در سامانه جامع جزو برنامه‌های اصلی ادارات کل اوقاف استانها در سال 97 است.
وی با بیان اینکه در این چند ماه یک نوع آزمون و خطا را در زمینه اسکن اسناد داریم، تصریح کرد: سال 97 روند پرسرعتی در فرآیند اسکن اسناد وثبت در سامانه خواهیم داشت.
مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف درباره فعالیت‌های ستاد قدر معاونت حقوقی و اوقافی سازمان اوقاف گفت: تایید اطلاعات موقوفات، سند دار کردن املاک وقفی، تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگی، اسکن اسناد، تثبیت مالکیت موقوفات و احصای نیات واقفان از فعالیتهای این مجموعه است.