صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

دبیرکل کمیته ملی المپیک اعلام کرد

برنامه کمیته المپیک برای حفظ کیومرث هاشمی در شورای المپیک آسیا

به گفته دبیرکل کمیته ملی المپیک این کمیته تلاش دارد تا کرسی ایران در هیات اجرایی شورای المپیک آسیا که به نام کیومرث هاشمی است را حفظ کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، دوره ریاست کیومرث هاشمی در کمیته ملی المپیک تا چند روز دیگر به پایان می رسد و وی باید صندلی خود در اختیار سیدرضا صالحی امیری قرار دهد که روز گذشته بدون رقیب رئیس جدید این کمیته شد. 
هاشمی دو سال پیش در سی و چهارمین نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا به عنوان یکی از اعضای آن انتخاب و معرفی شد اما با توجه به پایان دوره مدیریتی وی در کمیته ملی المپیک، تکلیف این کرسی چه می شود؟ آیا این کرسی کماکان در اختیار ایران و به نام کیومرث هاشمی خواهد بود یا تغییری در این زمینه ایجاد می شود؟
شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک در این رابطه گفت: پیگیری های لازم را با شیخ احمد رئیس شورای المپیک آسیا خواهیم داشت برای اینکه بتوانیم تا زمانی که شیخ احمد در این شورا هست، این کرسی را در اختیار داشته باشیم. 
وی تصریح کرد: دو سال از حضور کیومرث هاشمی در هیات اجرایی OCA می گذرد. اگر نظر هیات اجرایی هم مثبت باشد، سعی می کنیم تا این کرسی را همچنان با نام کیومرث هاشمی حفظ کنیم یا اینکه در هر صورت آن را برای رئیس جدید کمیته ملی المپیک حفظ کنیم. 
دبیرکل کمیته ملی المپیک همچنین در رابطه با برنامه کلی این کمیته برای کسب کرسی های بین المللی گفت: بیش از ۵۰ فدراسیون داریم که هر یک فدراسیون آسیایی و جهانی مربوط به خود را دارند. دوستان توانمندی داریم که از طریق رایزنی های شخصی، صاحب کرسی در این فدراسیون ها هستند. برخی دوستان هم به کمک ما نیاز دارند که دریغ نخواهیم کرد. در هر صورت فعالیت و ارتباطات رصد می شود و آنجا که لازم باشد همکاری و پیگیری لازم انجام خواهد شد.