صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

امروز

ریاست کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به ایران واگذار شد

ریاست کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی عضو سازمان همکاری اسلامی به جمهوری اسلامی ایران واگذار شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، رییس مجلس مالی که پیش از این ریاست کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی را برعهده داشت در آیین افتتاحیه سیزدهیمن کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی ریاست این کنفرانس را به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی سپرد.
سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی صبح امروز (سه شنبه) با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری ، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و هیات های پارلمانی از 44 کشور در تهران آغاز به کار کرد.
رییسان و نایب رییسان مجالس و هیات های پارلمانی از ٤٤ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و شماری از مقامات ایرانی در این کنفرانس دو روزه که در هتل اسپیناس پالاس برگزار می شود، حضور دارند.
دکتر روحانی رییس جمهوری و علی لاریجانی رییس مجلس از سخنرانان مراسم افتتاحیه این کنفرانس بین المللی هستند.
جلسات کمیته های مختلف در روز شنبه و یکشنبه از جمله کمیته دائمی فلسطین، جلسه مشاوره دبیران کل عضو پارلمان ها، نشست مشورتی گروه عرب، کمیته تخصصی امور سیاسی و روابط خارجی، کمیته تخصصی حقوق بشر، زنان و امور خانواده، کمیته دائمی تخصصی امور حقوقی و فرهنگی، گفت وگوی تمدن ها و مذاهب و کمیته دائمی تخصصی امور اقتصادی و محیط زیست برگزار شد.
در این کمیته ها مصوباتی با ابتکار و مشورت کشورهای اسلامی در منطقه و خارج از منطقه پیشنهاد و بررسی شد تا همکاری همه جانبه علمی، اقتصادی، بازرگانی، پارلمانی و سیاسی بین کشورهای اسلامی برای رسیدن به سطح مطلوبی از توسعه و رفاه تقویت شده و تحقق یابد.
بیش از 55 قطعنامه پیش از برگزاری کنفرانس اصلی در کمیته های اجرایی و تخصصی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، زنان و حقوق بشر اتحادیه مجالس سازمان همکاری های اسلامی در تهران مورد موافقت اولیه قرار گرفت که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با حضور رییسان مجالس بررسی و تصویب می شود.
هفتمین نشست پارلمان های زنان و جلسه مشاوره گروه آفریقا و آسیا نیز روز گذشته در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد.
این اجلاس عصر چهارشنبه با انتشار بیانیه ای به کار خود پایان می دهد.