صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون پرورشی اداره ‌کل آموزش و پرورش گیلان گفت

مدرسه مقطع متوسطه در گیلان امکان راه‌اندازی کتابخانه ندارند

گیلان -معاون پرورشی اداره ‌کل آموزش و پرورش گیلان گفت: ۱۳۳ مدرسه در مقطع متوسطه اول امکان راه‌اندازی کتابخانه را ندارند، اما تمام مدارس مقطع متوسطه دوم به کتابخانه مجهز هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز جابر اخلاقی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان در رشت اظهار داشت: 5 هزار و 700 دانش‌آموز در قالب 115 اتوبوس به اردوی راهیان‌نور جنوب کشور اعزام شدند.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان فضاهای فرهنگی را مکمل فضاهای آموزشی دانست و عنوان داشت: فضاهای فرهنگی به دوبخش داخل مدرسه مانند نمازخانه‌ها و کتابخانه‌ها و خارج مدرسه مانند دارالقرآن‌ها و اردوگاه‌های دانش‌آموزی تقسیم می‌شوند.
اخلاقی با اعلام اینکه استان گیلان دارای 5 هزار و 116 مدرسه و 271 هزار و 527 دانش‌آموز است ابراز داشت: آموزش و پرورش گیلان دارای 22 دارالقرآن، 2 هزار و 293 نمازخانه، هزار و 92 کتابخانه، 7 اردوگاه و 42کانون تربیتی است.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش گیلان دارای 34 منطقه است خاطرنشان کرد: هرمنطقه باید یک دارالقرآن داشته باشد که در حال حاضر در مجموع 5 دارالقرآن ثابت و 17 دارالقرآن ضمیمه داریم و به 17 دارالقرآن دیگر نیز نیاز داریم.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: مدارس استان گیلان در حال حاضر 879 نمازخانه مستقل و هزار و 512 کلاس اختصاص داده شده برای نماز دارند که از این میان هزار نمازخانه نیاز به مجهز شدن دارند‌.
اخلاقی ضمت تشریح آمار ائمه جماعت حاضر در مدارس اظهار داشت: در حال حاضر 467 امام جماعت غیرفرهنگی و هزار و 558 امام جماعت فرهنگی که در اداره آموزش و پرورش شاغل هستند در مدارس فعالیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه تمام مدارس ابتدایی باید کتابخانه داخل کلاسی داشته باشند ابراز داشت: از میان 7 هزار و 428 کلاس ابتدایی، 4 هزار و 349 کلاس دارای کتابخانه کلاسی هستند.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان عنوان داشت: متاسفانه 133 مدرسه در مقطع متوسطه اول امکان راه‌اندازی کتابخانه را ندارند اما تمامی مدارس مقطع متوسطه دوم دارای کتابخانه هستند‌
اخلافی با اعلام اینکه 950 هزار جلد کتاب در مدارس وجود دارد تصریح کرد: فرسودگی و کهنه بودن کتاب‌ها، به روز نبودن آن‌ها و متناسب نبودن آن‌ها با رده سنی دانش‌آموزان از مشکلات موجود در حوزه کتابخوانی است.
وی با اشاره به وضعیت اردوگاه‌های دانش آموزی استان گیلان اظهار داشت: آموزش و پرورش گیلان در حال حاضر 6 اردوگاه دانش‌آموزی در شهرهای تالش، رودسر، لنگرود، ماسال، فومن و رضوانشهر دارد.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان با اینکه هر منطقه آموزش و پرورش در گیلان باید 2 کانون فرهنگی تربیتی داشته باشد گفت: در حال حاضر 42 کانون فرهنگی تربیتی در گیلان وجود دارد که 25 کانون پسرانه و 17 کانون دخترانه است اما نیاز است تا 9 کانون پسرانه و 17 کانون دخترانه دیگر تاسیس شود.