صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با حذف دفترچه درمانی

بیش از ٣٦ میلیون نسخه الکترونیک در مراکز درمانی تامین اجتماعی تولید شد

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: اکنون در مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی، تولید نسخه و پرونده الکترونیک در حال اجراست و بیش از 36 میلیون نسخه الکترونیک در مراکز درمانی این سازمان تولید شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل  از سازمان تامین اجتماعی، بیمه شدگان ، هنگام مراجعه به مراکز درمانی ملکی این سازمان نیازی به ارائه دفترچه درمانی ندارند و با ارائه کدملی خدمات موردنیاز را دریافت می کنند.
براساس این گزارش، نسخه الکترونیک در تمامی مراکز بستری و سرپایی تامین اجتماعی تولید می شود و بعد از مراجعه بیمار به مراکز درمانی تامین اجتماعی و تایید استحقاق درمان ،بقیه مراحل به صورت الکترونیک انجام می شود.
این گزارش افزود: در سازمان تامین اجتماعی از امسال، حرکت جدیدی برای توسعه برنامه نسخه الکترونیک به مراکز درمانی طرف قرارداد آغاز و مراکز درمانی طرف قرار داد در استان های یزد، اصفهان، گیلان و مازندران به سامانه نسخه الکترونیک متصل شده اند.
این برنامه از سال گذشته در یزد به صورت پایلوت( آزمایشی) آغاز شده است و ٣٠٩ پزشک وارد سامانه شده اند که تقریبا ٥٠ درصد پزشکان این شهر را شامل می شوند و در ماه های اخیر ١٢٧ هزار نسخه به صورت الکترونیک تولید شده است. 
استان های گیلان، مازندران و اصفهان نیز اخیرا به سامانه نسخه الکترونیک متصل شده اند و برای توسعه این برنامه تلاش گسترده ای در سازمان تأمین اجتماعی صورت می گیرد.
برنامه نسخه الکترونیک گامی اساسی در استقرار دولت الکترونیک در حوزه سلامت است و فواید بسیاری دارد که با نهایی شدن مراحل تحقیقاتی نتایج بیشتری نیز آشکار می شود.
تولید نسخه الکترونیک اولین گام در ایجاد پرونده الکترونیک است و پس از فراهم شدن امکان تولید نسخه الکترونیک، اطلاعات بیماران ذخیره و به راحتی در دسترس پزشک معالج و سایر پزشکانی که در آینده خدماتی را به بیمار ارائه می دهند، قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا ، حذف دفترچه های درمانی تامین اجتماعی از حدود 2 سال گذشته در کشور و در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی آغاز شده است و قرار است با تامین امکانات و زیرساخت های لازم در سال های آینده با همکاری وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر این موضوع را در دستور کار دارد و تاکنون اقدامی نیز برای این موضوع انجام شده است.
سازمان تامین اجتماعی 42 میلیون بیمه شده دارد که تاکنون برای دریافت خدمات درمانی خود از دفترچه های بیمه استفاده می کردند اما اکنون برای مراجعه به مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی فقط با استفاده از کدملی می تواند خدمات خود را دریافت کنند.
سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور دارای مراکز مختلف بیمه ای و درمانی است، 356 بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تامین می کند.