صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم

اختتامیه دومین جشنواره آکروباسی کشور در قشم برگزار شد

دومین جشنواره آکروباسی کشور در قالب فاز یک جشنواره های ورزش های هوایی منطقه آزاد قشم جمعه شب با معرفی نفرات برتر به کار خود خاتمه داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم برگزاری چنین جشنواره هایی را نشان از نزدیک شدن به روزهای برشمرد که کشور بتواند میزبان رویدادهای بزرگی در حوزه ورزش های هوایی باشد و علاقه مندان این رشته نیازی به خروج از مرزهای ایران اسلامی نداشته باشند.
سید محمدامین جعفری حسینی وجود ورزش های هوایی را موجب ارتقای عیار و وزن گردشگری در منطقه آزاد قشم دانست و گفت: سازمان منطقه آزاد قشم با برنامه‌ای مدون، امکان بهره مندی مسافرین و گردشگران از ورزش های هوایی در نوروز ۱۳۹۷ را به صورت ویژه فراهم خواهد آورد.
جعفری حسینی افزود: منطقه آزاد قشم مکان هایی را در کنار ساحل برای استمرار بخشی به تفریحات هوایی در تمامی فصول سال و زدودن نگاه فصلی به این گونه ورزش ها اختصاص خواهد داد.
وی گفت: در آینده ای نزدیک تعداد عدد ۱۰ عدد پاراگلایدر با آرم سازمان منطقه آزاد قشم برای آموزش دیدن افراد علاقه مند به این ورزش در اختیار فعالان این عرصه قرار خواهد گرفت و و هرساله کسانی که این ورزش را در قشم آموزش ببینند و به مدارج مطلوبی دست یابند برای حضور در مسابقات جهانی از سوی سازمان منطقه آزاد قشم مساعدت می شوند.
بنا بر این گزارش از 20 تا 22 دیماه با حضور 27 خلبان رشته آکروباسی کشور از 12 استان، دومین جشنواره آکروباسی کشور در قشم برگزار شد که روزانه 3 هزار نفر بازدید کننده داشته است.
فاز دوم جشنواره های ورزش های هوایی در قشم اوایل اسفندماه بصورت جهانی به میزبانی منطقه آزاد قشم در مدت 4 روز برگزار خواهد شد و سومین فاز سوم جشنواره ها نیز همزامان با عید باستانی نوروز تحت عنوان جشنواره پروازهای دو نفره به مدت 15 روز در سایت پرواز جزایر ناز برگزار خواهد شد.
ورزش هوایی، ورزش هایی نو پا در استان هرمزگان محسوب می شوند که طی سال های اخیر علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده است و منطقه آزاد قشم با در اختیار داشتن پتانسیل های فروانی نظیر مناطق ساحلی می تواند به یکی از قطب های اصلی ورزش هوایی در  منطقه تبدیل شود.
جزیره قشم با یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس و یکی از شهرستان های استان هرمزگان در جنوب ایران قرار دارد.