صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون اشتغال اداره کل تعاون کار گلستان خبرداد

تمرکز 68 درصد طرح‌ های اشتغال زایی در سه رشته باعث اشباع بازار می‌شود

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در 304 رشته شغلی خبر داد و گفت: متاسفانه بالغ بر 68 درصد طرح‌ها در سه رشته خاص متمرکز و معطوف شده است که عملا خود این موضوع باعث اشباع در بازار این رشته‌ها و هزینه شدن اعتبارات در یک مسیر خاص می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از گلستان24، محمد رهبری معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان اظهار کرد: دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم عزیز به کار گرفته و در این مسیر هیچ کوتاهی را به خود راه نخواهد داد.
وی با بیان اینکه ادارات شهرستانی زیر مجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان باید در حوزه اشتغالزایی مشاوره لازم را به مردم ارائه دهند، افزود: این مشاوره‌ها باید کاملا رایگان و با توضیح کامل طرح‌های تسهیلاتی برای اشتغالزایی باشد.
معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با تاکید بر اینکه ارائه تسهیلات اشتغالزایی برای متقاضیان مشاغل خانگی و روستایی باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد، خاطرنشان کرد: بازارمحوری، تعهد اشتغال و بیمه، کیفیت اجرا، پایداری مشاغل و آینده‌نگری طرح از جمله این ویژگی‌هاست.
رهبری با اشاره به اینکه برخی از بانک‌ها برای نگارش طرح توجیهی برخی شرکت‌های خاص را معرفی می‌کنند، تصریح کرد: بانک‌ها فقط به دو برگ اسناد مالی طرح توجه کنند زیرا بخش توجیهی طرح مرتبط با کارشناسان ماست و به هیچ عنوان هم اجازه انحصار در نگارش طرح توسط برخی شرکت‌های خاص را در استان گلستان نخواهیم داد.
وی با بیان اینکه در سطح استان گلستان بیش از 304 عنوان رشته و طرح برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی و مشاغل خانگی داریم، تاکید کرد: متاسفانه بالغ بر 68 درصد طرح‌ها در سه رشته خاص متمرکز و معطوف شده است که عملا خود این موضوع باعث اشباع در بازار این رشته‌ها و هزینه شدن اعتبارات در یک مسیر خاص می‌شود.
معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با تاکید بر اینکه اولویت پرداخت تسهیلات با شرکت‌های پشتیبان و شرکت‌های تعاونی خواهد بود، اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد در ارائه تسهیلات اولویت را از پرداخت به طرح‌های انفرادی به طرح‌هایی که بخش بیشتری از افراد را به اشتغال وا می‌دارد منتقل کنیم.
رهبری از پایش پیوسته و دائم سامانه رصد خبر داد و گفت: وضعیت شهرستان گنبدکاووس به لطف پیگیری و همکاری فرماندار ویژه گنبدکاووس در سامانه رصد نسبت به سایر شهرستان‌ها بسیار خوب است اما باید همچنان رشد داشته باشد.