صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران، عنوان کرد

کوتاهی سازمان میراث فرهنگی در خروج خانه نیما از فهرست آثار ملی

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران در بازدید از خانه نیما یوشیج، گفت: سازمان میراث فرهنگی در خروج خانه نیما از فهرست آثار ملی کوتاهی کرده و در تلاشیم تا این اثر حفظ شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،  حسن خلیل آبادی صبح امروز در بازدید از خانه علی اسفندیاری (نیما یوشیج) بیان داشت: از وقتی متوجه شدیم خانه نیما از فهرست آثار ملی خارج شده و دیوان نیز حکم بر عدم ارزش میراثی این بنا را داده پیگیری های خود را آغاز کردیم و با همکاری دوستان در شهرداری تلاش شد فعل و انفعالات ساختمانی در اینجا صورت نگیرد.
خلیل آبادی ادامه داد: در همین راستا جلسه ای با حضور نماینده مالکان و نیز مسئولان شهرداری منطقه برگزار شد که نتایج خوبی هم در پی اشت و امیدواریم با قول مساعدی که نماینده مالکان و دوستان شهرداری دادند این بنا پا برجا بماند.
رییس کمیته میراث فرهنگی شورا افزود: نیما جدای از اینکه پدر شعر نو است حق بزرگی بر گردن ادبیات فارسی دارد و لذا باید در حفظ و نگهداری این مکان تمام سعی و تلاش خود را داشته باشیم.
وی اضافه کرد: امیدواریم شهرداری توافق مالکان را برای حفظ این بنا بگیرد و این بنا در اختیار شهرداری قرار گیرد. متاسفانه در طی ۱۶ سالی که این بنا در اختیار سازمان میراث فرهنگی بوده (۱۳۸۹-۱۳۹۶) هیچ اقدامی در جهت نگهداری این بنا نشده و همچنین میراث در خروج این اثر از فهرست آثار ملی کوتاهی کرده و دفاعیات خوبی نداشته است.
خلیل آبادی تصریح کرد: امیدواریم این بنا حفظ شود و همانند خانه پدری نیما در مازندران به محلی فرهنگی و پر جاذبه تبدیل شود.
خلیل آبادی با بیان اولویت کمیته میراث فرهنگی و گردشگری در حفظ خانه های مفاخر فرهنگی، گفت: شناسایی این بناها، معرفی به جامعه و برانگیختن حساسیت جامعه از مهمترین اولویت های کمیته میراث فرهنگی در حفظ و نگهداری خانه های مفاخر فرهنگی است و امیدواریم این بنا ها نیز همانند اماکن مقدس حفظ شوند.
رییس کمیته میراث فرهنگی شورا تاکید کرد: از همین جا اعلام می کنم که سمن ها و نهاد های مردمی نقش مهمی در این امر دارند و منتظر یاری آنان هستیم