صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

شهرداری رشت در اعتبارات مدیریت بحران کم‌بهره است

رشت -معاون خدمات شهری شهرداری رشت با بیان اینکه فرسودگی ناوگان در مدیریت بحران از مشکلات شاخص شهرداری رشت است گفت: شهرداری رشت در اعتبارات مدیریت بحران کم‌بهره است.

به گزارش کسب و کار نیوز علی مقصودی در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت با اشاره به اینکه شهرداری رشت خودروهای سنگین برف‌روب خود را از 3 دستگاه به 18 دستگاه ارتقاء داده است اظهار داشت: شهرداری رشت در مجموع 50 دستگاه خودروی برف‌روب دارد.
معاون خدمات شهری شهرداری رشت با بیان اینکه شهر رشت بیش از 1.3 جمعیت ثابت استان را دارد خاطرنشان کرد:  بخش اعظمی از ظرفیت‌های اداری و اقتصادی استان گیلان به شهر رشت متصل است و امکانات و تجهیزات موجود شهرداری رشت در مواقع بحرانی جوابگوی این شهر نیست.
مقصودی با تاکید بر اینکه 5 منطقه شهرداری رشت علاوه بر خودروهای موجود به منظور خرید 50 خودرو تخصصی برف‌روب با 5 شرکت قرارداد منعقد کردند تصریح کرد: قرارداد‌های مذکور به شرط بوده و در مواقع بارش برف این دستگاه‌ها به شهرداری وارد می‌شود.
وی از فعالیت 500 نیروی قراردادی و رسمی شهرداری رشت در ستاد مدیریت بحران خبر داد و با بیان اینکه 370 نیروی پسماند و 250 نیروی فضای سبز در مواقع بحران در شهرداری رشت آمادگی کامل دارند گفت: در مواقع بحرانی و بارش برف بازگشایی معابر شهر رشت در سه حوزه تقسیم بندی می‌شوند.
معاون خدمات شهری شهرداری رشت با بیان این که اتوبوس‌های سازمان اتوبوسرانی شهرداری رشت نیز برای خدمات رسانی در برف آمادگی لازم را دارند تصریح کرد: عملیات زمستانی شهرداری رشت در سطح شهرستان در حال اجراست.
مقصودی فرسودگی ناوگان در مدیریت بحران را از مشکلات شاخص شهرداری رشت عنوان و تصریح کرد: شهرداری رشت در اعتبارات مدیریت بحران کم‌بهره است و شهرداری رشت در ایام بحرانی به روستاها و مناطق اطراف خدمات‌رسانی می‌کند