صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزادکیش خبر داد

اجرای مانور مشترک طرح اضطراری آتش نشانی نجات و امداد در فرودگاه کیش

مانور مشترک طرح اضطراری نجات و امداد توسط 400 نفر در فرودگاه بین المللی کیش اجرا شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، در این مانور که دوشنبه 18 دی با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزادکیش، سرپرست معاونت عمرانی سازمان، سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات، مدیرکل حراست سازمان، امام جمعه کیش، مدیرعامل شرکت بنادر و فرودگاه ها و مسئولان نظامی و انتظامی در فرودگاه بین المللی کیش برگزار شد سانحه ای واقعی از حریق موتور سمت راست هواپیما شبیه سازی شد تا نیروهای آتش نشانی و امداد توانمندیهای خود را برای اطفاء حریق و نجات 55 مسافر داخل هواپیما به نمایش گذارند.
در پایان این مانور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، ضمن تقدیر از عوامل اجرای مانور مشترک طرح اضطراری آتش نشانی نجات و امداد گفت: با انجام این مانورها می توان شرایط پیش بینی نا پذیر و بحرانی را به شرایط قابل پیش بینی تبدیل کرد.
سعید پورعلی افزود: برگزاری این مانور میزان آمادگی تیم های امدادی را برای مقابله با شرایط بحرانی افزایش می دهد.
مدیر کل فرودگاه های کیش با اشاره به الزام اجرای این مانور در بازه زمانی دو ساله از سوی سازمان بین المللی هواپیمایی ایکائو گفت: با توجه به حجم بالای ترافیک پروازی کیش که بر حساسیت کار فرودگاه این جزیره می افزاید برگزاری این مانور فرصت خوبی برای سنجش میزان آمادگی فرودگاه در مقابله با بحران ها است.
عزت الله محمدی با بیان اینکه در این مانور 400 نفر از نیروهای آتش نشانی، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، هلال احمر، پدافند هوایی و بیمارستان کیش حضور داشتند افزود: شناسایی نقاط ضعف و قوت از مهمترین اهداف برگزاری این مانور است.
همچنین در طول برگزاری این مانور مدیرکل بررسی سوانح کشوری و معاون مدیرکل عملیات هوانوردی کشور به عنوان ارزیاب حضور داشتند تا نتیجه ارزیابی این عملیات را به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کنند.
گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه کیش نیز در پایان با اشاره به لزوم آمادگی برای مواجهه با شرایط بحرانی، از تلاش نیروهای شرکت کننده در این مانور تقدیر و تشکر کرد.