صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مجمع جهانی اقتصاد

مردم جهان به کیفیت بیش از قیمت اهمیت می دهند

مجمع جهانی اقتصاد* (دبلیو.ایی.اف) در گزارشی اعلام کرد، مطالعات نشان می دهد، تنها در 2 سال گذشته، جست و جوی عبارت «بهترین محصول» در اینترنت، 80 درصد بیشتر شده است و جست و جوی کلمه «بهترین» نشان می دهد اولویت مردم کیفیت است نه قیمت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، مجمع جهانی اقتصاد بعد از ظهر دیروز (دوشنبه)، انسانیت، انعطاف پذیری و قابلیت انطباق را سه شرط اصلی بقای کسب و کارها در دنیای رقابت امروز نام برد و نوشت، ساختمان هایی که در مناطق زلزله خیز ساخته می شوند، اکنون می توانند انعطاف پذیرتر و سازگارتر از گذشته بنا شوند و این انعطاف پذیری نه ضعف، بلکه یک نقطه قوت است. 
مجمع جهانی اقتصاد تاکید کرد، خرده فروشان و کارخانه ها برای ارائه چنین انعطاف و قابلیت انطباقی، نیاز به سازماندهی مجدد برای رویارویی با چالش های ناشی از مواجهه با رفتارهای جدید مصرف کننده و نوآوری های فنی دارند.
مجمع یاد شده با اشاره به اینکه مدل های اجرایی جدید باید بر همگرایی با مردم، همکاری و هدف متمرکز باشد، تاکید کرد، مردم اولویت هستند، زیرا کسب و کارهای موفق هرگز نیازمندی های مشتری را نادیده نمی گیرند و آنها را در راس اولویت های خود قرار می دهند. 
این نهاد بین المللی تصریح کرد، مشتریان همزمان می توانند نقش، بخشی از نیروی کار کسب و کارها را بازی کنند و کسب و کاری که بر اساس خواسته ها، نیازها و آرزوهای مشتری بنا شده است، قادر خواهد بود فرایندها و نوآوری هایی که امکان بقا در رقابت را می دهند، توسعه دهد. 
مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد، دانش و آگاهی مشتری ها در مورد اینکه چطور کالاها ساخته می شوند، چطور مواد خام بدست می آیند و شرکت ها از چه راهی کسب سود می کنند، اکنون بسیار بیشتر شده است.
در این شرایط، آنها انتظار یک رابطه همکاری با شرکت ها دارند که فراتر از یک رابطه خریدار- فروشنده صرف است و در چارچوب محدود معامله نمی گنجد. 
این نهاد اقتصادی ادامه داد، این بدان معنی نیست که مشتری ها خرید خود را محدود می کنند، بلکه تحقیقات انجام شده نشان می دهد که مردم در انگلیس وقت بیشتری صرف خرید برخط می کنند تا سرگرمی و در ژاپن وقت بیشتری صرف خرید می شود تا گشت و گذار در شبکه های اجتماعی. 
با این حال، مشتریان پیش از خرید، وقت بیشتری صرف تحقیق و بررسی می کنند و آنچه مردم در اینترنت جست وجو می کنند با گذشته فرق کرده است.