صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

خوانساری

کارآفرینان با وجود رکود، پایه صنایع بزرگ را گذاشته‌اند

رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد که امروز با وجود رکود حاکم، بسیاری از کارآفرینان بخش خصوصی با سخت‌کوشی پایه‌های صنایع بزرگی را در اقتصاد گذاشته‌اند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد که امروز با وجود رکود حاکم، بسیاری از کارآفرینان بخش خصوصی با سخت‌کوشی پایه‌های صنایع بزرگی را در اقتصاد گذاشته‌اند.
دومین هفته اهدای نشان کارآفرینی امین‌الضرب در تالار وحدت با حضور وزیر امور خارجه، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از اعضای اتاق بازرگانی و فعالان بخش خصوصی امروز (۱۸ دی ماه) در تالار وحدت در حال برگزاری است.
در ابتدای این مراسم مسعود خوانساری - رییس اتاق بازرگانی تهران - اظهار کرد: مراسم امین‌الضرب برای پاس‌داشت کارآفرینان کشور برگزار می‌شود. یک قرن پیش در روزهایی که کشور در تب گرانی می‌سوخت، گروهی از صنعتگران به همراه امین‌الضرب نامه‌ای به حاکمیت نوشتند؛ نامه‌ای که در آن گفته شده بود کار را باید به اهل فن سپرد. این نامه سرشار از دلسوزی برای کشور بود.
وی افزود: در همان سال‌های قحطی امین‌الضرب تمام توانش را برای پیشرفت کشور به کار گرفت و برق و راه‌آهن را به ایران آورد. این اتفاقات در شرایطی رخ می‌داد که در آن زمان دولت‌ها به جز فساد کار دیگری نمی‌کردند.
رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: امروز با وجود رکود حاکم، کارخانه‌های بخش خصوصی برای هزاران جوان شغل آفریده‌اند و امروز کارآفرینان با دسترنج خود و سخت‌کوشی برخاسته‌اند و پایه‌های صنایع بزرگی را گذاشتند. این کارخانه‌ها، کالاها و کارآفرینان افتخار ملت ایران هستند. مردم ایران، تشنه امید و زندگی شرافتمندانه هستند. جوانان الگو می‌خواهند و به دنبال این هستند که به جای مهاجرت با افتخار در همین آب و خاک زندگی کنند.