صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در مازندران برگزار شد

جزئیات برگزاری ستاد استانی بازآفرینی شهری پایدار مازندران

ستاد استانی بازآفرینی شهری پایدار با ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیران دستگاه‌های استانی عضو در محل استانداری برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مازندران، علی نبیان ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات بهنگام اداره کل راه و شهرسازی در خصوص احیاء و بهسازی محلات هدف، ضمن تأکید بر مشکلات موجود در شهرهای استان، مشارکت و تعامل دستگاه‌های ذیربط برای انجام این مهم را ضروری دانست و هماهنگی و مدیریت یکپارچه و استفاده از توان دستگاه‌های مختلف در راستای تحقق اهداف مدنظر  را بسیار ضروری دانست.
در ادامه عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان ضمن اشاره به وجود حدود ۴۸۰۰ هکتار محدوده بافت فرسوده (بافت ناکارآمد میانی) و بالغ بر ۱۱۰۰ هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی مصوب در شهرهای استان افزود: برگزاری ستادهای بازآفرینی شهری پایدار نقش بسیار مهمی را در اجرای سیاست‌های ابلاغی دولت در راستای ارتقاء کمی و کیفی زندگی ساکنان محلات هدف دارد و خواستار توجه بیشتر مدیران شهری و استانی به مقوله خطیر و مهم ساماندهی محلات هدف شد.
وی افزود: این اداره کل ضمن تأکید بر تحقق اجرای مفاد برنامه ششم توسعه و سند ملی راهبردی احیاء، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، از برنامه‌های پیش رو و همچنین اجرایی شدن پروژه‌های مختلف در محلات هدف استان توضیحاتی را ارائه و ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده شاهد تغییرات و تحولات خوبی در محلات موردنظر باشیم.
گفتنی است، در نشست مذکور سرپرست محترم امور شعب بانک مسکن استان و نمایندگان شهرداری‌های ساری، بابل، قائمشهر، دبیران کارگروه‌های تخصصی و  سایر اعضاء نقطه نظرات خود را بیان و تصمیماتی اتخاذ شد.