صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در پایان سال

فروش اسپیکرهای هوشمند گوگل به اوج رسید

شرکت گوگل در پستی اعلام کرد که از اواسط ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ تاکنون، بالغ بر ۶ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند گوگل را به فروش رسانده است.
شرکت گوگل در پستی اعلام کرد که از اواسط ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ تاکنون، بالغ بر ۶ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند گوگل را به فروش رسانده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،از آنجا که سال جاری ۲۰۱۷ میلادی سالی مملو از محصولات جدید و شگفت‌انگیز در عرصه تکنولوژی و اشیای هوشمند بود، یکی از بزرگترین رقابت‌ها نیز میان دو شرکت آمازون و گوگل بر سر اسپیکرهای هوشمند بود.
این غول تکنولوژی آمریکایی اعلام کرده است که از نیمه ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ تاکنون، میزان ۶.۷۳ میلیون دستگاه از اسپیکرهای هوشمند خود را به فروش رسانده است.
چند هفته پیش بود که گزارش‌ها و آمارهای منتشر شده حاکی از آن بود که میزان فروش اسپیکرهای هوشمند آمازون از همتای هوشمند خود، یعنی اسپیکرهای هوشمند گوگل سبقت گرفته است. البته این آماری بود که تا ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷ صورت گرفته و منتشر شده بود. اما حالا گویا ورق رقابت میان گوگل و آمازون برگشته است چراکه میزان فروش اسپیکرهای هوشمند گوگل در این فاصله زمانی کوتاه رشد بسیار زیادی کرده است.
اسپیکرهای هوشمند به کاربران این امکان را می‌دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسائل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند بعنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار مطلع شده، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس برقرار کنند.
بسیاری از تحللیگران برآورد کرده و براین باورند که اسپیکرهای هوشمند سریعتر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال ۲۰۱۸ سهم بسیار بیشتری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند کرد.
البته شرکت گوگل آمار و جزییات دقیق‌تری از اینکه مدل‌های مختلف اسپیکرهای هوشمند نظیر گوگل هوم، گوگل هوم مینی و گوگل هوم ماکس دقیقا چه سهمی از این میزان فروش را به خود اختصاص داده اند، به زبان نیاورده است. میزان فروش بالای گوگل و موفقیت این غول تکنولوژی می تواند تا حد بسیاری مرهون فصل تعطیلات آخر سال باشد.
تحلیلگران موسسه Canalys می‌گویند انتظار دارند در سال ۲۰۱۸ بیش از ۵۶.۳ میلیون اسپیکر هوشمند راهی بازار شود که می‌توان رشد سریع آن را بالاتر از ابزارهای واقعیت مجازی، افزوده و همچنین ابزارهای پوشیدنی دانست.