صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

دبیر کل کانون کارآفرینان توسعه گرا در نامه ای به وزیر کار نامه تاکید کرد

ساماندهی نهاد قدرتمند بخش خصوصی

دبیر کل کانون کارآفرینان توسعه گرا به وزیر کار نامه نوشت. وی در این نامه با اشاره به نقش بخش خصوصی و توانمندیهای ان از وزیر کار خواست تا جهت پوشش بیشتر کارآفرینان و بخش خصوصی در جهت پیشبرد اهداف اجتماعی و اقتصادی سازمان بهره بگیرد. متن نامه به شرح زیر است
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کانون کارآفرینان توسعه گرا ، دبیر کل کانون کارآفرینان توسعه گرا به وزیر کار نامه نوشت. وی در این نامه با اشاره به نقش بخش خصوصی و توانمندیهای ان از وزیر کار خواست تا جهت پوشش بیشتر کارآفرینان و بخش خصوصی در جهت پیشبرد اهداف اجتماعی و اقتصادی سازمان بهره بگیرد. متن نامه به شرح زیر استدبیر کل کانون کارآفرینان توسعه گرا به وزیر کار نامه نوشت. وی در این نامه با اشاره به نقش بخش خصوصی و توانمندیهای ان از وزیر کار خواست تا جهت پوشش بیشتر کارآفرینان و بخش خصوصی در جهت پیشبرد اهداف اجتماعی و اقتصادی سازمان بهره بگیرد. متن نامه به شرح زیر است:
به نام خدا
جناب آقای دکتر ربیعی 
وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی 
با سلام و احترام،
مطالعات نشان می‏دهد که بین اندازه دولت و رشد تولید ناخالص داخلی رابطه معکوسی وجود دارد، 10 درصد رشد در اندازه دولت موجب 1 درصد کاهش در رشد تولید ناخالص داخلی می‏گردد. از طرفی دیگر مطالعات در کشورهای توسعه یافته نشان می‏دهد که بین سازمان‏های مردم نهاد، دولت و اموری چون معضلات ملی، سرمایه‏گذاری خارجی و توسعه تجارت بین‏الملل ارتباطی تنگاتنگ وجود دارد. 
امروزه در کشورهای توسعه ‏یافته با الگو گرفتن از مکانیزم‏های اقتصاد رقابتی، بخش قابل توجهی از نقش دولت خصوصا در حوزه‏های معضلات ملی و نیز امور بین‏الملل توسط نهادهای مردمی و غیر دولتی که با در نظر گرفتن منافع ملی تشکیل شده‏اند، برنامه‏ریزی و هدایت می‏شود. این نهاد‏های مهم ضمن برقراری ارتباط موثر با دولت و نیز محیط‏های داخلی و بین‏المللی و با استفاده از اعضاء خود توانسته‏اند، در بسیاری از موارد، نقائص و گاهی اموری که امکان هدایت آن از سوی دولت وجود ندارد را به عهده بگیرند و ضمن بهینه سازی این ارتباطات، امور دولت در حوزه بین‏الملل را به پیش ببرند. 
" کانون کارآفرینان توسعه گرا "با هدف احیای بخش خصوصی و ایفای نقش واقعی بخش خصوصی در حوزۀ مسئولیت های اقتصادی و اجتماعی به عنوان " سازمان مردم نهاد ملّی " فعّالیت های گسترده ای را آغاز نموده است. این کانون به عنوان تشکّل فراگیر و چتر حمایتی کارآفرینان کشور دارای پروانۀ رسمی فعّالیت از وزارت کشور بوده و " تحقّق توسعۀ اقتصادی کشور با محوریت بخش خصوصی در راستای تأمین منافع ملّی "، به شرح "منشور و برنامه های راهبردی" پیوست 1 را سرلوحۀ اهداف خود قرار داده است. 
با توجه به ابلاغ دستور العمل تشکیل کانون های کارآفرینی کشور توسط جنابعالی و با عنایت به اینکه این نهاد ملی توسط بخش خصوصی شکل گرفته است لذا به منظور " هویت بخشیدن به کارآفرینان کشور در نهادی واحد "کانون آمادگی دارد ضمن همکاری با آن مقام محترم، نسبت به افزایش پذیرش عضو 
از سراسر کشور اقدام تا با ساماندهی نهاد قدرتمند و توانمند بخش خصوصی و هم افزائی در حوزۀ فعالیت های اجتماعی،  اقتصادی و گسترش فعالیت های بخش خصوصی ، دستیابی به اهداف فوق عملی گردد.
جهت مزید استحضار بر اساس ساختار تشکیلاتی مصوّب ،این کانون دارای" شورایعالی " مرکب از 35 نفر عضو اصلی و 5 نفر عضو علی البدل از نمایندگان و فعالین اقتصادی زیر بخش های مختلف صنعت، معدن، تجارت، خدمات، بازار سرمایه و غیره و" هیأت مدیره ای " از میان خبرگان بخش خصوصی و دارای 10 " کمیتۀ اجرائی و تخصصّی" به شرح پیوست 2 میباشد.
پیشاپیش از همکاری و مساعدت شما در جهت ارتقاء سهم بخش خصوصی واقعی در فعالیّت های اقتصادی و اجتماعی کشور سپاسگزاریم.
   حسین سلطانی نیا
دبیر کل کانون کارافرینان توسعه گرا