صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل سازمان بنادر

اولویت صنعت حمل ونقل دریایی افزایش سهم ایران از تجارت دریایی است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: شاخص اصلی و اولویت اقتصاد مقاومتی در صنعت حمل و نقل دریایی کشور، افزایش سهم ایران از تجارت دریایی منطقه و جهان است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  روابط عمومی دبیرخانه بیست و پنجمین همایش ارگان های دریایی کشور، محمد راستاد افزود: یکی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی در صنعت دریایی کشور توسعه ناوگان ملی و تحت مالکیت کشور است تا بتوانیم اقتدار دریایی خود را در سطح بین‌المللی بیش از پیش حفظ کنیم.
معاون وزیر راه و شهر سازی اظهارداشت: بیشترین تمایل و علاقه سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان سازمان حاکمیتی دریایی کشور این است که روز به روز بر قدرت و اقتدار ناوگان تحت پرچم کشور افزوده شود.
راستاد، یکی دیگر از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه دریا را ارتقا ظرفیت و توان عملیاتی بنادر و پس‌کرانه‌ها دانست و گفت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که کمبودی نسبت به بنادر رقیب نداشته باشیم و بتوانیم همتراز با آنها سرویس‌ها و خدماتی ارائه کنیم که نه تنها ناوگان ملی و کالاهای وارداتی، بلکه کالاهای ترانزیتی و ترانشیپی بیشترین سهم را در بنادر کشور داشته باشند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در عین حال باید صنایع دریایی کشور هم توسعه یابد و تا حد امکان در حوزه ساخت و تعمیرات کشتی‌ها هم به سطح قابل قبولی از پیشرفت برسیم. 
وی خاطرنشان کرد: رویکرد اقتصاد مقاومتی این است که در حوزه حمل و نقل و تجارت دریایی هم در ناوگان، هم در بنادر و صنایع دریایی و در سایر فعالیت‌های مرتبط با دریا بتوانیم ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کشور را افزایش دهیم .
وی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی در توسعه صنعت حمل و نقل دریایی کشور و استفاده از ظرفیت های دریایی و بندری اظهارداشت: در هیمن راستا بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان‎های دریایی با شعار 'توسعه حمل و نقل دریایی با رویکرد اقتصاد مقاومتی' 10 و11 بهمن ماه امسال به میزبانی شرکت تایدواتر خاورمیانه و تولیت دبیرخانه هماهنگی ارگان‎های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در چابهار برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، همزمان با برگزار این همایش در بندر چابهار مقرر شده با حضور تمام دست اندرکاران حوزه دریایی کشور 3 نشست تخصصی با محوریت 'توسعه حمل و نقل دریایی ایمنی و امنیت دریانوردی'، 'لجستیک بندری و نقش بخش خصوصی در توسعه دریایی' و 'محیط زیست دریایی' برگزار شود.