صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

بهار ۹۷

عملیات بازسازی ۴ سکوی سرچاهی میدان درود پایان می یابد

عملیات بازسازی چهار سکوی سرچاهی میدان درود در قالب یکی از پروژه های نگهداشت توان تولید شرکت نفت فلات قاره ایران در دست اقدام است و پیش بینی می شود در اردیبهشت ماه سال ۹۷ به پایان برسد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، معاونت بررسی، امکان‌سنجی اقتصادی و مالی طرح‌های برنامه‎ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران با اعلام این مطلب، افزود: پس از این عملیات، بازسازی ۱۳ سکوی باقیمانده این میدان آغاز خواهد شد. همچنین مطالعات اولیه احداث ١٠ رشته خط لوله دریایی هر یک به طول تقریبی ١٠ کیلومتر و قطر ١٠ اینچ از سکوهای سرچاهی تا جزیره خارک توسط پیمانکار انجام شده و در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز، در دستور کار قرار می‎گیرد.
بر اساس این گزارش، پروژه بازسازی و نوسازی تاسیسات دریایی تولید نفت میدان درود، یکی از پروژه‎های نگهداشت توان تولید شرکت نفت فلات قاره ایران است و نحوه تامین منابع مالی آن از سوی برنامه‎ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران در دست بررسی است. اجرای این پروژه، موجب ارتقای ضریب ایمنی، کاهش آثار زیست‎محیطی و افزایش ضریب استمرار تولید از چاه‎های دریایی تولید نفت میدان خواهد شد و به عنوان سنگ بنای اولیه پروژه گازرانی (Gas Lift) به چاه‎هایی که در آینده به مدار می‎آیند، خواهد بود.