صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

وزیر تعاون خبر داد

اختصاص 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص 12 هزار میلیارد تومان وام برای روستائیان، تاپایان سال 1397 خبر داد و گفت: سهم استان مازندران از این مبلغ، 480 میلیارد تومان است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، علی ربیعی سه شنبه شب در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال جاری سه هزار میلیارد تومان وام برای اشتغال روستائیان داده شد و سه هزار میلیارد دیگر تا پایان سال، اعطا خواهد شد. 
وی با اشاره به اینکه وامهای اشتغال تاسه برابر درآمدزایی روستاییان را افزایش خواهدداد، افزود: ازطریق صندوق کارآفرینی امید ومنابع روستایی وعشایری، تسهیلات ارزان قیمت با بهره 4 تا 6 درصد و تسهیلات سرمایه در گردش با بهره 8 درصد در اختیار روستائیان، برای هر نوع تولید، قرار می گیرد. 
وزیر کارتعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه منطقه ریکنده می تواند به عنوان خوشه محصولات نیشکر که منحصر به فرد است معرفی شود، عنوان کرد: مزارع نیشکر در مقایسه با شالیزارها آب کمتری مصرف می کنند، اما قیمت آن با برنج برابری می کند و به لحاظ اقتصادی به صرفه تر است. 
ربیعی با بیان اینکه مردم به خوردن محصولات ارگانیک عادت کرده اند، خاطرنشان کرد: شکرقرمز یا نیشکر به عنوان یک محصول کاملا" ارگانیک نقش مهمی در سلامت مردم ایفا می کند و سیاست ما براین است با درآمد زایی در کشت نیشکر به مصرف آب و کشاورزی لطمه وارد نیاید. 
وی تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه ای 8 استاندارد برای کشت نیشکرتعریف کرده است که افراد می توانند با شرکت در کلاسهای آن، از آموزش های لازم برخوردار شده و از صندوق کارآفرینی امید و مشاغل روستایی، وام دریافت کنند. 
وزیر در پایان گفت: هر روستا یک مزیتی دارد که براساس آن مزیت، به آن روستا وام داده می شود، لذا سامانه این تسهیلات برای استانداریها مشخص و منابع مالی در بانکها تعیین شده و طرحهابرای بخشها و روستاهای زیر 10هزار نفر آماده شده تا کارها هرچه سریعتر و با دقت بیشترانجام شود. 
یادآور می شود 60 هکتار از اراضی روستایری کنده زیرکشت نیشکرقراردارد،وازای نگیاه 8 فرآورده تولیدمیشود .