صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی گفت

افزایش کیفیت تدریس و کارآفرینی رسالت جدید دانشگاه پیام نور است

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی گفت: افزایش کیفیت تدریس و کارآفرینی رسالت جدید دانشگاه پیام نور است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از بازارکار ، بخشعلی معصومی در حاشیه همایش پژوهش دانشگاه پیام نور استان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: آموزش گرایی، افزایش کیفیت تدریس دانشگاهی، آموزش و کار آفرینی رسالت جدید این دانشگاه است.
معصومی گفت:  دانشگاه پیام نور در سال ۶۷ تاسیس شد و با شعار اولیه با محوریت آموزش همه جا، همه وقت و همه کس  فعالیت خود را آغاز کرد.
وی افزود: در ابتدای تاسیس دانشگاه  این شعار  نیاز بود و دانشگاه پیام نور بر اساس رسالت دانشگاهی خود این وظیفه را بر عهده گرفت .
معصومی شیوه آموزش دانشگاه پیام نور را متفاوت از سایر دانشگاه ها اعلام کرد و افزود: شیوه آموزش دانشگاه پیام نور متفاوت از سایر دانشگاه ها است به طوری که شیوه آمورش در این دانشگاه به صورت حضوری ، مجازی و ترکیبی است.
رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی با اشاره به توسعه دانشگاه پیام نور در سراسر کشور افزود: با توجه به توسعه دانشگاه در سراسر کشور رسالت این دانشگاه نیز عوض شده است و هم اکنون در جهت آموزش گرایی و  افزایش کیفیت تدریس دانشگاهی، آموزش و کار آفرینی به انجام رسالت دانشگاهی خود می پردازد.
وی ارتباط مستقیم استقلال کشور با دانشگاه را از ارکان مهم  توسعه دانشگاهی دانست و  گفت: استقلال کشور به دانشگاه ها وابسته است و دانشگاه ها در تمامی حوزه ها تاثیر گذار هستند.
رییس دانشگاه آزاد پیام نور آذربایجان شرقی دو رکن آموزش و پژوهش را از ارکان مهم دانشگاه عنوان کرد و گفت: در جهت ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش در دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی  سه مرکز نوآوری با همکاری پارک علم و فناوری افتتاح شده است تا زمینه فعالیت هر چه بیشتر پژوهشگران را فراهم کنیم.
ایده پردازی ، شناسایی نخبگان ، فراهم کردن محلی برای نخبگان و پزوهشگران از اهداف عمده افتتاح مراکز نوآوری بود که رئیس دانشگاه پیام نور در صحبت های خود به آن اشاره کرد و افزود: در بخش پژوهش  نقش اساسی بر عهده اساتید است اگر اساتید هم در بخش پژوهشگری وارد شوند می توانند راهنمای خوبی برای دانشجویان باشند.
وی با اشاره به کاهش بودجه دانشگاهی  در سطح کشوراظهارداشت: با توجه به اینکه بودجه دانشگاه ها کاهش یافته و مقاومتی شده است ولی خوشبختانه  بودجه پژوهش دانشگاه پیام نور کاهشی نداشته است.
معصومی  در ادامه از برگزاری همایش «استارت اپ» در اسفند ماه خبر داد و افزود : در نیمه دوم اسفند ماه همایش« استارت آپ» با حضور صاحبان صنایع بر گزار می شود تا ایده ها به ثروت و کار آفرینی تبدیل شود.
معصومی خاطر نشان کرد :همچنین همایش گردشگری با رویکرد تبریز ۲۰۱۸ در مورد جذب توریسم برگزار می شود و امیدواریم اساتید با ارائه مقالات خوب در افزایش کیفیت همایش و پربار ساختن آن تلاش نمایند.