صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

باخ: محروم کردن تمام ورزشکاران روس از المپیک زمستانی غیر اخلاقی بود

رییس کمیته‌ بین‌المللی المپیک اعلام کرد که محروم کردن کامل روس‌ها از المپیک زمستانی ۲۰۱۸ غیر اخلاقی بود و به همین دلیل IOC با حضور ورزشکاران روس به صورت مستقل در المپیک زمستانی موافقت کرد.
به‌ گزارش ‌کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا کمیته‌ بین‌المللی المپیک روسیه را از حضور در  المپیک زمستانی ۲۰۱۸ محروم کرد اما ورزشکاران این کشور اجازه دارند که به صورت مستقل در المپیک زمستانی شرکت کنند. توماس باخ از تصمیم IOC در این زمینه حمایت و اعلام کرد در صورتی که ورزشکاران روس به صورت کامل از  المپیک حذف می‌شدند، تصمیم IOC غیر اخلاقی می‌شد. بسیاری از ورزشکاران روس پاک هستند و شواهد کافی برای اثبات این مساله دارند.
باخ همچنین تاثیر رایزنی‌های ولادیمیر پوتین در تصمیم IOC را تکذیب کرد.
بسیاری اخیرا به تصمیم IOC برای حضور مستقل ورزشکاران روس در المپیک اعتراض کردند که یکی از این افراد، وکیل گریگوری رودچنکوف، مسئول سابق آزمایشگاه ضد دوپینگ روسیه بوده است که اطلاعاتی را درباره متقلب در روسیه فاش کرد.
باخ درباره تصمیم IOC اظهار کرد: شما می‌بینید که ویتالی موتکو، نماینده نخست وزیر روسیه در امور ورزش نیز از سوی IOC محروم شده است. او نیز قصد اعتراض به حکمش را دارد. قضاوت‌های مختلفی درباره تصمیمات IOC می‌شود. هر شخص و هر سازمانی درخواستی دارد. چرا باید محرومیت ورزشکاران پاک، اخلاقی خوانده شود؟
حدود ۴۳ ورزشکار روس که در المپیک سوچی ۲۰۱۴ متهم به تقلب و دوپینگ شدند از سوی IOC به صورت مادام العمر محروم شدند.