صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

کسب و کار گزارش می دهد

عرضه آنلاین فرصت های شغلی

کنفرانس خبری پنجمین ارزیابی حقوق و دستمزد به میزبانی ایران تلنت برگزار شد. در این کنفرانس در رابطه با عرضه فرصت های شغلی به کارفرمایان به صورت آنلاین و مزایای استخدامی های آنلاین صحبت شد.
به گزارش کسب و کار نیوز، کنفرانس خبری پنجمین ارزیابی حقوق و دستمزد به میزبانی ایران تلنت برگزار شد. در این کنفرانس در رابطه با عرضه فرصت‌های شغلی به کارفرمایان به صورت آنلاین و مزایای استخدامی‌های آنلاین صحبت شد.
آسیه حاتمی فعال اقتصادی در ابتدای این کنفرانس در مورد عرضه فرصت‌های شغلی به صورت انلاین گفت کار ما ایجاد ارتباط بین کارفرمایان با متقاضیان کار است به این صورت که متقاضیان کار به صورت اینترنتی تقاضا و شرایط کاری خود را ثبت می‌کنند و سپس بر اساس آن به شرکت‌ها معرفی می‌شوند
وی افزود.: به واسطه خدمات انلاین شرکت‌های زیادی در این سال‌ها به نیروی متخصص و ماهر مورد نیاز خود دست پیدا کرده‌اند که البته قبلاً این خدمات به شرکت‌های خارجی نیز عرضه می شده است
وی در پاسخ به سوال کسب و کار مبنی بر نحوه استخدامی‌های آنلاین و وجه تمایز این نوع فعالیت‌ها با کاریابی‌ها توضیح داد: در مدل استخدامی‌های انلاین فرد در سامانه ثبت نام می‌کند بدون اینکه مبلغی بپردازد. در این صورت محدودیتی در ثبت نام افراد نیست هر کسی می‌تواند ثبت نام کند و البته تفاوت آن با کاریابی در این است که کاریابی‌ها خود درگیر فرایند استخدام می‌شوند در حالی که در این ر وش ما درگیر این فرایند نمی شویم و به این واسطه می‌توانیم افراد بیشتری را به شرکت‌ها معرفی کنیم
این فعال اقتصادی گفت: برای حل معضل بیکاری می‌توان تمهیدات مختلفی اندیشید، یکی از این تمهیدات استفاده از ظرفیت‌های فضای آنلاین است.
حاتمی امروز با بیان اینکه امروز اولویت نخست کشور کاهش نرخ بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی است گفت: طوفانی از فارغ التحصیلان بیکار در راه است به طوری که بر اساس آمار ارائه شده از سوی مسئولان سالانه به طور متوسط حدود یک میلیون نفر وارد بازار کار می‌شوند؛ بنابراین سالانه باید به طور متوسط برای یک میلیون نفر فرصت شغلی ایجاد شود.
 
وی ادامه داد: نهادهای مختلف هر چند در جهت توسعه اشتغال گام برداشتند و اقداماتی انجام دادند اما برای اینکه وضعیت اشتغال بهبود یابد نیازمند مجموعه اقدامات از جمله رشد اقتصادی و سرمایه گذاری اعم داخلی و خارجی است تا فرصت‌های جدید شغلی پایدار ایجاد شود.
این کارآفرین نمونه کشور با بیان اینکه بسیاری از کسب و کارها با ظرفیت‌های خالی فعالیت می‌کنند که یکی از چالش‌های اقتصادی کشور و بنگاه‌های اقتصادی است گفت: در سراسر دنیا سایت‌های کسب و کار زیادی هستند تا متخصصان و کارجویان به کارفرمایان معرفی شوند.
وی با اشاره به ضریب نفوذ ۸۲ درصدی اینترنت در کشور بر اساس آمار آبانماه، گفت: استفاده از ابزار اینترنت می‌تواند به رشد اشتغال کمک کند.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به ارزیابی حقوق و دستمزد ۹۶ تصریح کرد: در این ارزیابی کلیه شاغلان تمام وقت گروه‌های شغلی مختلف کشور می‌توانند با وارد کردن اطلاعات شغلی خود، از میزان حقوقی که باید در سال آینده دریافت کنند، آگاه شوند.
حاتمی همچنین از انتشار نتایج این ارزیابی تا پایان سال جاری در قالب «گزارش حقوق و دستمزد ۹۶» خبر داد و افزود: گزارش حقوق و دستمزد تنها مرجع آگاهی از حقوق و دستمزدها در کشور است. اقبال کلیه کارفرمایان، کارجویان و شاغلان به انتشار این گزارش باعث شده تا تنها در سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر در ۲۸ گروه شغلی مختلف در این ارزیابی شرکت کنند.
این کارآفرین نمونه ادامه داد: مطالعه این گزارش به شاغلان کمک می‌کند تا در آینده حقوق منصفانه‌ای دریافت کنند و به مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها امکان می‌دهد تا با آگاهی از میزان رایج پرداختی‌ها در بازار کار، برنامه ریزی مالی مناسبی برای آینده داشته باشند.
وی همچنین رشد چشمگیر کسب و کارهای آنلاین در جهان، افزایش قابل توجه ضریب نفوذ اینترنت در کشور در سال‌های اخیر و وجود ۴ میلیون دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در کشور را ظرفیتی بزرگ برای استفاده از ابزارهای نوین جهت زدودن بیکاری دانست و گفت: برای حل معضل بیکاری می‌توان تمهیدات مختلفی اندیشید، یکی از این تمهیدات استفاده از ظرفیت‌های فضای آنلاین است. استفاده از فضای آنلاین برای پیدا کردن نیروهای مناسب، فرآیند استخدام برای کارفرمایان را آسان‌تر، سریع‌تر و کم هزینه تر می‌کند و به شکل دقیق‌تری منجر به تحقق شایسته سالاری در کشور می‌شود.
وی شرکت گسترده مردم در ارزیابی حقوق و دستمزد را باعث بالا رفتن اعتبار آرمانی این گزارش قلمداد کرد و افزود: اطلاعات و تحلیل‌های موجود در گزارش حقوق و دستمزد می‌تواند دید مناسبی از بازار کار به رسانه‌ها و مسئولان دهد و فرآیند برنامه ریزی برای رفع معضل بیکاری را تسهیل کند