صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

آمار شرکت ملی گاز نشان می دهد

مصرف بیش از ۶۵۷ میلیون مترمکعب گاز در روزی که گذشت

مصرف گاز در بخش خانگی به دلیل کاهش دمای هوا در روز شنبه با اندکی افزایش همراه بوده که در پی آن مجموع مصرف گاز کشور به بیش از ۶۵۷ میلیون مترمکعب رسیده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، بر اساس آمار شرکت ملی گاز، میزان مصرف این انرژی ارزشمند در روز شنبه (۹ دی‌ماه) ۶۵۷ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب در همه بخش‌های مصرفی کشور بوده است.
در این روز، نیروگاه‌ها ۱۵۱ میلیون مترمکعب گاز دریافت و مصرف کرده‌اند، افزون بر این در بخش صنایع عمده ۹۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب گاز مصرف شده است.
بخش خانگی و تجاری که از جمله بخش‌های پرمصرف گاز در کشور هستند، ۴۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب گاز مصرف کرده‌اند که این میزان در مقایسه با مدت اخیر (که به سبب افزایش دمای هوا میزان مصرف گاز در بخش خانگی کاهش یافته بود) با اندکی افزایش همراه است.
صادرات به کشورهای همسایه نیز بخشی از آمار مصرف گاز را به خود اختصاص می‌دهد. این میزان در روز شنبه به طور مجموع ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب اعلام شده است.
تامین نیاز مصرف گاز در داخل کشور مهم‌ترین اولویت شرکت ملی گاز است به این معنا که از کل حجم تولید گاز در کشور، نخست بخش خانگی، بخش تجاری، صنایع عمده و نیروگاه‌ها در صدر فهرست گازرسانی قرار دارند و پس از آن مطابق قراردادهایی که مابین ایران و برخی کشورهای همسایه منعقد شده، حجمی از گاز به این کشورها صادر می‌شود بنابراین تا جایی که گاز در کشور و به ویژه در بخش خانگی به درستی مورد استفاده قرار گیرد و از هدر رفت آن که به معنای سوختن نا‌به‌جای انرژی با ارزش کشور است، جلوگیری شود، در بخش صادراتی، ایران قدرت بیشتری برای افزایش صادرات گاز و نیز افزایش ارزآوری خواهد داشت.