صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

حمید سپیدنام در گفتگو با «کسب‌وکار» :

مدل درآمدزایی در ایران تغییر کرده است

«مستر تیستر» برندی است که برای افراد زیادی آشنا بوده و در شبکه‌های اجتماعی برندی شناخته‌شده و پرطرفدار است.
محمد جوادی قاضیانی
به گزارش کسب و کار نیوز، «مستر تیستر» برندی است که برای افراد زیادی آشنا بوده و در شبکه‌های اجتماعی برندی شناخته‌شده و پرطرفدار است. «مستر تیستر» یک شبه برند نشده و سال‌ها فکر، تلاش و کار آن را به اینجا رسانده است، طوری که نظرات و تیست‌های آن می‌تواند مرجع خوبی برای انتخاب یک غذای خوب باشد. سال گذشته مصاحبه‌ای را با حمید سپیدنام، خالق «مستر تیستر» 
داشتیم که به معرفی «مستر تیستر» پرداختند و از مجسمه‌های «مستر تیستر» که قرار بود به رستوران‌های نمونه اعطا شود، رونمایی کردند. مطمئنا وضعیت «مستر تیستر» و اینکه حالا که به یک برند شناخته‌شده تبدیل شده، دنبال چه اهدافی است هم از لحاظ تخصصی و کسب‌وکاری و هم از نظر مردمی و طرفداران آن جذاب است. در همین راستا و به دنبال کنجکاوی درباره وضعیت و اهداف «مستر تیستر» دوباره و پس از گذشت یک سال فرصتی دست داد تا با او به صحبت بنشینیم و از وضعیت آن پس از گذشت این مدت اطلاعات کسب کنیم که در متن زیر این گفتگو را می‌خوانید. 
  سال گذشته ملاقاتی با هم داشتیم و درباره مجسمه‌های مستر تیستر صحبت کردید که قرار است آنها را به رستوران‌های نمونه اعطا کنید. طی این مدت چه اتفاقاتی به وقوع پیوست و داستان مجسمه‌های مستر تیستر به کجارسید؟
اسفند سال گذشته 20 رستوران‌ برتر را انتخاب کردیم و طی یک مراسم باشکوه که ویدئو‌های آن در صفحه اینستاگرام مستر تیستر موجود است مجسمه‌ها را به آنها اعطا کردیم. امسال هم برای اواسط دی ماه قرار است از اپلیکیشن سفارش غذای «مستر تیستر» رونمایی کنیم و همین‌طور قرار است از 30 مجموعه دیگر که هم برندهای غذایی و هم رستوران‌ها هستند با همان مجسمه‌ها تقدیر
 کنیم. 
  اپلیکیشن سفارش غذای «مستر تیستر» با توجه به حضور رقبای زیاد حاضر در حوزه سفارش آنلاین غذا با چه مزیتی نسبت به آنها وارد می‌شود؟
مزیت آن مستر تیستر بودن آن است و اینکه مردم به غذا‌ها و جاهایی که ما معرفی می‌کنیم، اعتماد دارند. مردم در واقع می‌توانند براساس لوکیشن و تیست مستر تیستر غذاهای‌شان را انتخاب کنند که این اپلیکیشن از تهران و مشهد کار خود  را آغاز خواهد کرد. 
  درباره کسب‌وکار‌ها و کار‌هایی که قرار است انجام بدهید، توضیح دهید؟
قرار است اتفاقات خوبی بیفتد و مواد غذایی مستر تیستر به بازار بیاید که این هدف پلن دو ماست و ان‌شاءا... فکر می‌کنم برای یک سال آینده شروع کنیم. 
  چشم‌انداز مستر تیستر برای 5 سال آینده چیست؟
در ایران خیلی نمی‌شود پیش‌بینی کرد، اما امیدوارم این مرحله سخت را رد کنیم و برای آن یک چشم‌انداز خوب می‌بینم. ان‌شاءا... که به 5 سال هم نکشد و تا 2 سال آینده بتوانیم تیر خلاص این برند را بزنیم زیرا واقعا 10 سال برای آن زحمت کشیده‌ایم. 
  در صحبتی که در گذشته با هم داشتیم گفتید که خود مستر تیستر برندی است که نباید رستوران داشته باشد. آیا هنوز هم روی این موضوع و نداشتن رستوران توسط مستر تیستر اطمینان دارید؟
بله، مستر تیستر رستوران نمی‌شود و نخواهد شد. 
  با توجه به تخصص‌تان درباره بازاریابی دیجیتالی و فعالیت‌تان در این حوزه‌ها، چه نظری درباره فضای استارت‌آپی کشور دارید؟
جو استارت‌آپ‌ها در ایران خیلی داغ است. ما حتی می‌توانیم از تغییر بیلبورد‌ها در سطح شهر این نکته را دریابیم که آنها به جای تولید‌کنندگان روی استارت‌آپ‌ها آمده‌اند و مدل درآمدزایی در ایران تغییر کرده است. ما جوان‌های خوش‌فکری داریم و این جوان‌های خوش‌فکری که استارت‌آپ‌ها را راه‌اندازی می‌کنند اگر روی مارکتینگ آن هم شناخت داشته باشند می‌توانند موفق‌تر عمل کنند. 
  به نظر شما این جو کاذب نیست؟
متاسفانه در ایران وقتی می‌بینند که یک نفر در حوزه‌ای موفق می‌شود همه فکر می‌کنند که باید وارد آن حوزه شوند و مثلا اسنپ، مستر تیستر و... شوند، اما در نهایت کسانی که خوش‌فکرتر هستند، می‌مانند و بقیه ریزش می‌کنند. 
  درباره تشکیل اتحادیه کسب‌وکار‌های اینترنتی که به تازگی راه‌اندازی شده است چه نظری دارید؟
نظر خاصی ندارم و ان‌شاءا... موفق باشند و همین که بتوانند از حقوق مردم در این حوزه دفاع کنند، خوب است و امیدوارم طوری که کار می‌کنند به نفع این فضا باشد. فکر می‌کنم که ایجاد این اتحادیه مثبت باشد، ولی به شرطی که به بیراهه نروند و واقعا صادق باشند و از حقوق کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، دفاع کنند.