کد خبر: 79052

استراتژیهای اساسی بازاریابی؛ استارت‌آپ شما پتانسیل ویروسی دارد

پتانسیل "ویروسی" در واقع نشان‌دهنده تفاوت بین یک استارت‌آپ خوب و یک استارت‌آپ عالی است؛ آیا کسب‌و‌کار شما آن را دارد؟

استراتژیهای اساسی بازاریابی؛ استارت‌آپ شما پتانسیل ویروسی دارد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران پویا؛ شما یک فکر اصلی و واقعی امیدوار کننده برای ایجاد یک شروع جدید نظیر یک ایده عالی برای محصول یا سرویس جدید، داشتن چند نفر افراد با استعداد در تیم خودتان و بینش برای رشد عظیم در سالهای آینده دارید.

پس چه چیزی شما را متوقف می‌کند؟ چه چیزی برای تحقق رویایتان مانع شما می‌شود؟بزرگترین مانع، حداقل برای بسیاری از تازه‌کارها که هنوز در اوایل راه خود هستند، بازاریابی است.ممکن است شما یک ایده فوق‌العاده داشته باشید اما اگر هیچکس دیگری در مورد آن چیزی نداند، هیچ فایده‌ای برای شما نخواهد داشت؛ شما نیاز به یک برنامه جامع برای بازاریابی کسب‌و‌کار خود دارید تا توجه اولیه مردم را به خود جلب کنید، برای رهبری و هدایت ذهنی و فکری کسب شهرت کنید و در نهایت یافتن نقطی جاذبه‌ای که مانند ویروس عمل کرده و باعث شود مردم به سرعت و زیاد برای آن پول خرج کنند.با این حال اجازه دهید خیلی از راه دور نشویم؛ زمانیکه می‌خواهید برای یک استارت‌آپ جدید بازاریابی داشته باشید باید از صفر شروع کنید.در این جا چهار راه برای شروع کردن برنامه بازاریابی‌تان که سریر به آن پرداخته، اشاره می‌کنیم.

1. با یک موقعیت استراتژیک خوب شروع کنید

شما نمی‌توانید با بی‌میلی و خواهی نخواهی بازاریابی را شروع کنید، در مکانهای تصادفی تبلیغات کنید و دلخواهانه و بدون شناسایی برای تعداد زیادی از افراد در شبکه‌های اجتماعی بفرستید؛ نیاز به یک برنامه دارید.آندرو لالان؛ سرپرست مشارکت استراتژیک جهانی در گروه Blur، در "طرح 11 مرحله‌ای راه‌اندازی بازاریابی" می‌گوید: اولین قدم به سوی یک کمپین بازاریابی موفق، یک موقعیت استراتژیک است.توصیه لالان این است که با گروهی که محصول یا سرویس شما در آن وجود دارد، شروع کنید؛ حداقل برای 12 تا 24 ماه اول آن را به مزایای محصول اصلی و کلیدی، پیشنهاد ارزش اصلی، و سنجش رقیب – درست زیر پیامهای اصلی، استراتژیها، برنامه‌ها و اهداف راه‌اندازی – اضافه کنید.

مدام از خودتان بپرسید: دقیقا چه کسانی مشتری من هستند و چرا باید از من خرید کنند؟هنگامیکه شما به این سؤالات اساسی پاسخ دادید درباره ایجاد برند (نام تجاری) خود حس خوبی خواهید داشت؛ شما می‌دانید که کجا تبلیغ و با چه مخاطبانی صحبت کنید؛ این پایه و اساس هر کمپین مؤثری است.

2. وبلاگ شرکتتان مرکز استراتژیتان باشد

هنگامیکه صحبت از بازاریابی باشد، انتشار محتوای خوب که مردم ببینند و قدردانی کنند، یک مزیت قابل توجه است.

کارشناس بازاریابی محتوا ریتیکا پوری در 12 بلاگ استارت‌آپی یادآوری می‌کند که مقالات خوش‌نوشت و خوش ساختار می‌تواند به شما در برقراری رابطه با مشتریان بالقوه کمک کند.پوری می‌گوید «برخی از تازه‌کاران یک اکسیر جادویی را در وبلاگ شرکت خود پیدا کرده‌اند؛ بالاخره در زمینه بازاریابی محتوا همه چیز درباره ایجاد رابطه است؛ از طریق وبلاگ‌نویسی یک استارت‌آپ کوچک می‌تواند به سرعت به یک صدای بزرگ و رهبر فکری-صنعتی تبدیل شود، پاداشهای دریافتی را درو کند به همین دلیل وبلاگ شرکت شما باید مرکز استراتژی شما باشد.»

3. با روابط عمومی مؤثر برای خودتان اعتبار حرفه‌ای بسازید

اگرچه این فقط محتوای شخصی شما نیست که شهرت شما را تعریف می‌کند؛ اعضای رسانه‌های حرفه‌ای نیز می‌توانند برای کسب‌و‌کار شما مفید باشند.اریک سووالو در 10 نکته ضروری روابط عمومی برای شروع، می‌نویسد: اگر شما بتوانید روابط خوبی با مطبوعات ایجاد کنید، می‌توانید توجه رسانه‌های محبوب را به‌دست آورید که به بالا رفتن برند شما و افزایش دیدتان کمک می‌کند.وی اشاره می‌کند: این مسئله می‌تواند برای استارت‌آپها، برای جلب توجه مطبوعات چالش‌برانگیز باشد؛ بودجه‌ها محدودند، روابط با روزنامه‌نگاران ممکن است چندان قوی نباشد و توضیح یک مفهوم جدید دشوار است؛ با این وجود، مطبوعات خوب می‌توانند یکی از بزرگترین مشوقان و تبلیغات برای شروع کارشان باشند تا بتوانند پایگاه‌های کاربر را رشد دهند و به عنوان یک نتیجه بسیار مهم برای موفقیت محسوب شوند.ببینید که آیا می‌توانید یک روزنامه محلی یا خبرنگار را مجذوب کسب‌و‌کارتان کنید؛ زاویه انسانی را نشان دهید – شرح دهید که چگونه محصول شما می‌تواند زندگی مردم واقعی را تغییر دهد- اگر بتوانید این کار را انجام دهید، ممکن است کمی مطالب مثبت درباره‌تان در رسانه‌ها گفته شود که به آرامی اما مطمئنا برند شما را بالا خواهد برد.

4. ویروسی بازاریابی کنید

اگر واقعا می‌خواهید کسبوکارتان موفق باشد و نه فقط اینکه «زندگی بخور و نمیری داشته باشید» بلکه بسیار عالی باشد، کمپین بازاریابی شما باید به نوعی ویروسی عمل کند به عبارت دیگر به جای اینکه همه کارها را خودتان انجام دهید به مصرف‌کنندگان القا می‌کنید تا نام شما را بر سر زبانها بیندازند.پنج رازی که باعث می‌شود استارت‌آپ شما مانند یک ویروس عمل کند، یادآوری می‌کند که خدمات پیام‌رسانی موبایل WhatsApp یک نمونه عالی است. این سرویس توسط فیس‌بوک به مبلغ 16 میلیارد دلار خریده شد و حتی بازاریابی زیادی برای دستیابی به 450‌میلیون کاربر ماهانه خود انجام نداد.با این حال، آنچه آنها واقعا انجام دادند، این بود که مردم را تشویق کردند تا برنامه را با دوستان خود به اشتراک گذارند و آن را به صورت شفاهی انتشار دهند.محصولات، اغلب فقط بر هدف عملیاتی خود تمرکز می‌کنند و فراموش می‌کنند که به اشتراک‌گذاری می‌تواند مزایای کاربر را افزایش دهد.در مورد چگونگی به اشتراک‌گذاری بخشی از هدف خود فکر کنید؛ چگونه محصول شما می‌تواند به عنوان یک ناشر در مورد کاربردش برای کاربران عمل کند؟پتانسیل ویروسی، در واقع نشان‌دهنده تفاوت بین یک استارت‌آپ خوب و یک استارت‌آپ عالی است. آیا کسب‌و‌کار شما آن را دارد؟

chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
قیمت طلا ، ارز و سکه
  • مناطق آزاد؛ کامیابی‌ها و ناکامی‌ها
  • رانت نوسانات تعرفه ای
  • هیبریدی‌ها مغضوب دولت
  • سودجویی خانه‌های مسافر از بروکراسی هتل‌ها
  • آیین تکریم و معارفه مدیر عامل بانک کشاورزی برگزار شد
  • نشانه های خروج بازار مسکن از رکود
  • اعلام فراخوان نخستین «ایده شو کسب و کار زنان» در چهارمحال و بختیاری
  • بخش دوم سامانه الکترونیکی اشتغال ایثارگران راه‌اندازی می‌شود
  • ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی مکمل اقتصاد مقاومتی است
  • هموار شدن مسیر کار آفرینی با فعال سازی ظرفیت‌های انسانی در استان کرمانشاه
  • سرپرست جدید روابط عمومی بانک پارسیان معرفی شد
  • رشد 74 درصدی صادرات کالا از منطقه ویژه بندر نوشهر
  • 30 درصد پست های مدیریتی به بانوان اختصاص می یابد
  • ایران و کره جنوبی آماده گسترش همکاری ها در همه زمینه ها هستند
  • خشونت خانگی با بالا رفتن تحصیل زنان کاهش می یابد
  • جشنواره فروش "فجر سایپا" آغاز شد
  • آمریکا، اروپا، منافقین یا هر کسی که آب به آسیاب آنان بریزند باطل هستند
  • راههای تخلف و رانت‌بازی در طرح اشتغال روستایی بسته شود
  • لزوم آمادگی همه جانبه برای عبور از تابستان 97
  • لکه نفتی سانچی سه برابر شد
  • آمیکو با محصولات جدید در راه بازار خودرو
  • شبکه آبرسانی شهرک یاسر امیدیه به بهره برداری رسید
  • قیمت نفت افزایش یافت
  • آب شرب روستاهای شیمن و چهارده ایذه پایدار شد
  • نامه کمیسیون انرژی مجلس به رییس جمهوری برای اختصاص 270 میلیون دلار به پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • سرپرست جدید پست استان ایلام معرفی شد
  • جهت برگردان کافوهای نوری استان برگزار شد
  • پروازهای تهران به رشت و بالعکس به 34 سورتی در هفته رسید
  • رشت شهر اولین ها در جذب طبقه خلاق پیشرو می شود
  • شرکت سیناژن موفق به دریافت GMP اتحادیه اروپا شد
  • راه اندازی مجدد کارخانه آسفالت شهرداری با قابلیت تولید روزانه ۱۲۰۰ تن آسفالت مرغوب
  • ۷۰ درصد از سهمیه اختصاص یافته نفت سفید به مناطق کوهستانی ارسال شد
  • ۴۰درصد تخفیف دمپایی لا انگشتی زنانه ی گلدار
  • تنوع در تالار محصولات صنعتی و معدنی با عرضه 67 هزار تن سیمان، آلومینیوم و فولاد
  • دیدار مدیرعامل بانک ملت با نماینده ولی فقیه و رییس سازمان حج و زیارت
  • پرونده سرقت از طلافروشی کلیدنخورده بسته شد
  • با خیال راحت تکیه کن
  • ثبت اطلاعات مشترکان تلفن ثابت در شبکه احراز هویت آغاز شد
  • انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف پروژه مثلث آمریکایی، عربی و صهیو‌نیستی بود
  • ارائه تسهیلات جدید بانک شهر به شهروندان
  • بانک ملی استان همدان حائز رتبه نخست پرداخت تسهیلات رونق تولید
  • از سوی مدیرعامل بیمه اتکایی امین مطرح شد
  • اولین گوشی هوشمند با ۵ لنز متفاوت در راه است
  • جزئیات واردات «آیفون» توسط تامین اجتماعی
  • تنها نهادی که استارتاپ‌ها را به رسمیت شناخته، بانک مرکزی است
  • بیمه تکمیلی، عمر و بازنشستگی خبرنگاران تسهیل می شود
  • دلار امروز هم گران شد
  • لغو روادید میان ایران و بلاروس بررسی شود
  • گشایش خط اعتباری ۵۰ میلیون یورویی برای صادرات به بلاروس
  • رییس کمیته امداد با مدیر عامل بانک تجارت دیدار کرد