صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در استان قم صورت گرفت:

عملیاتی شدن طرح احداث ساختمان جدید پاسگاه پلیس‌راه قم – سلفچگان

سرپرست معاونت فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم عنوان کرد: ساختمان جدید پاسگاه پلیس‌راه قم – سلفچگان در زمینی به مساحت ۳۲۰۰ متر و با اعتباری قریب ۱۰ میلیارد ریال در کیلومتر ۳۵ باند رفت محور قم – سلفچگان در حال احداث است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده برای جانمایی و احداث ساختمان جدید پاسگاه پلیس‌راه قم – سلفچگان، عملیات اجرایی احداث این پاسگاه در کیلومتر ۳۵ باند رفت بزرگراه قم – سلفچگان آغاز شد.
مهدی حسینی سرپرست معاونت فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در تکمیل خبر فوق افزود: اجرای طرح احداث ساختمان جدید پلیس‌راه قم – سلفچگان در زمینی به مساحت ۳۲۰۰ متر و زیربنایی بالغ بر ۵۳۰ متر از نیمه آذرماه امسال آغاز شده است.
وی ادامه داد: بازه زمانی اجرا و تکمیل این پروژه ۹ ماهه و تا پایان مردادماه سال ۹۷ برآورد می‌گردد.
حسینی اعتبار تخصیصی احداث ساختمان جدید پاسگاه پلیس‌راه قم – سلفچگان را قریب ده میلیارد را عنوان کرد و گفت: این ساختمان در یک طبقه و سازه آن از نوع بتنی و پیش‌ساخته است.
وی ادامه داد: از ویژگی‌های قابل‌توجه که مترتب بر بهره‌مندی از سازه‌های پیش‌ساخته بتنی است می‌توان به تسریع در اجرا، کاهش هزینه، ضریب ایمنی مناسب در برابر زلزله (به دلیل سبکی وزن سازه) اشاره کرد.
سرپرست معاونت فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم طرح احداث پاسگاه‌های پلیس‌راه در کشور را در قالب نقشه‌های تیپ دانست و عنوان کرد: نوع سازه‌ها بتنی پیش‌ساخته جهت احداث بنای پاسگاه‌های پلیس‌راه کشور، متناسب با اقلیم بندی استان‌ها (شرایط آب‌وهوایی) انتخاب می‌گردد.