صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در سکونتگاه‌های غیررسمی بجنورد و شیروان انجام خواهد شد:

۱۲ پروژه عمرانی در جهت ارتقای وضعیت سکونتگاه‌های غیررسمی بجنورد و شیروان

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۱۲ پروژه عمرانی در جهت ارتقای وضعیت سکونتگاه‌های غیررسمی بجنورد و شیروان در نظر گرفته شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان شمالی، علی همتی افزود: در برنامه اجرایی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در خراسان شمالی اجرای ۱۲ پروژه عمرانی و چندین فعالیت غیر عمرانی برای ارتقای وضعیت این عملیات در شهرهای بجنورد و شیروان در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: از مجموع ۱۲ پروژه عمرانی ذکر شده، ۳ پروژه در حال اجرا و ۴ پروژه در مرحله برگزاری مناقصه و مابقی نیز در مرحله بررسی نقشه‌های اجرایی هستند.
همتی به شناسایی و مطالعات انجام شده در دو شهر بجنورد و شیروان اشاره کرد و افزود: شهر بجنورد دارای ۵۲۳ هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی با ۷۰۳۲۱ نفر جمعیت است و شهر شیروان نیز دارای ۱۹۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی یا ۱۴۷۷۶ نفر جمعیت است که محدوده‌های حاشیه‌نشین شناسایی و مورد مطالعه مشاور قرار گرفته است.
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری خراسان شمالی تصریح کرد: از پروژه‌های در حال اجرای بجنورد می‌توان سرای محله مطهری را نام برد و از شهر شیروان نیز پروژه ساماندهی مسیل رودخانه چایلق و بهسازی معابر زمین کشوری را نام برد.