صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی:

صدور سند تک برگی برای بیش از۷۷۴ هکتار از اراضی ملی استان مرکزی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای ۷۷۴ هکتار از اراضی ملی ۷۲۰ سند تک برگی به نام دولت در این استان صادر شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهر سازی استان مرکزی مجید شارقی افزود:۶۹۰ میلیارد و ۹۶۲ میلیون ریال ارزش ریالی این وسعت زمین است که اسناد مالکیت دفترچه ای آنها به تک برگی تبدیل شده است.
وی اظهار کرد: از مجموع این وسعت ۴۷۳ هکتار در محدوده شهر و ۲۱۷ هکتار نیز در محدود شهرستان های استان مرکزی واقع شده اند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به اینکه امروز اسناد مالکیت در محدوده شهرها و روستاها در قالب کاداستر صادر می شود افزود: بسیاری از اسناد مالکیت دفترچه ای به اسناد کاداستری تک برگی تبدیل شده که نقشه ملکی در آن مشخص است و می تواند از جعل، دخل و تصرف و صدور سند معارض جلوگیری کند.
شارقی افزود: اسناد مالکیت دفترچه ای منسوخ شده است و با تبدیل این اسناد به تک برگی تمامی مشخصات ملک در سند ذکر و از احجاف در حق مالکان جلوگیری می شود.
وی، تسهیل در روند دریافت تسهیلات را از ویژگی های تبدیل اسناد دفترچه ای به اسناد تک برگی عنوان کرد.
وی اظهار داشت: استان مرکزی در شاخص رفع تصرف زمین در بین سایر استان‌های کشور از رتبه هشتم به سوم رسیده که استفاده از ظرفیت یگان و گشت‌های متناوب از دلایل این مهم در کسب این موفقیت بوده است.
وی ادامه داد: مردم می‌توانند هر گونه تصرف و تعرض به اراضی ملی در محدوده و حریم شهرها را با تماس با شماره تلفن ۳۳۱۳۷۲۸۱ به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی و یا ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها اطلاع دهند.
استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و ۲۹ هزار و ۱۲۶ کیلومتر وسعت نزدیک به ۲ درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.