صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رییس مجلس شورای اسلامی گفت

دولت با حمایت از قدس شریف به عنوان پایتخت فلسطین، توطئه رییس جمهوری آمریکا را خنثی کند

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با حمایت از قدس شریف به عنوان پایتخت همیشگی فلسطین توطئه رییس جمهوری آمریکا را حنثی کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، علی لاریجانی در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس پس از تصویب ماده واحده طرح الحاق یک تبصره به ماده یک قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین اظهارداشت: تصمیم در انتقال سفارتخانه آمریکا و بعضی کشورها به بیت المقدس توطئه ای طراحی شده از طرف رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا و در راستای روند سازش آبکی و گامی دیگر برای لطمه زدن به حیثیت فلسطینیان و مسلمانان بود.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: البته وقتی با هجوم افکار عمومی در کشورهای اسلامی و حتی سایر کشورها مواجه شدند به دنبال سناریو مبتذل دیگری رفتند و نمایشی را در سازمان ملل درست کردند و چند آهن پاره را آنجا گذاشتند و گفتند این لاشه های موشکی است که ایران به یمنی ها داده است تا افکار عمومی را از این معضلی که خودشان به وجود آوردند، منصرف کنند اما این اقدام در تمام دنیا واکنش به همراه داشت در حدی که سازمان ملل نیز با رای بالایی کار آن ها تقبیح کرد.
لاریجانی افزود: مجلس شورای اسلامی با الحاق یک تبصره به ماده یک قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین اقدامی به موقع انجام داد و من از همه نمایندگان تشکر می کنم، امیدوارم دولت با این پشتوانه به جد این مصوبه را دنبال کند تا این توطئه خنثی شود.
به گزارش ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس کلیات طرح الحاق یک تبصره به ماده یک قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین را با 198 رای موافق و یک رای ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر تصویب کردند. 
نمایندگان همچنین ماده واحده این طرح را با 207 رای موافق از مجموع 226 نماینده حاضر تصویب کردند که براساس این ماده واحده یک تبصره به ماده یک قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین مصوب 19 اردیبهشت 1369 الحاق می شود. 
براساس این تبصره دولت مکلف است از همه قدس شریف به عنوان پایتخت همیشگی فلسطین حمایت کند.