صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس مرکز مدیریت راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان مطرح کرد

آمادگی مرکز مدیریت راه‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم در جنوب سیستان و بلوچستان

مرکز مدیریت راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان برای جلوگیری از مشکلات و خطرات جاده‌ای در ایام زمستان آماده خدمت‌رسانی به مردم است.

به گزارش کسی و کار نیوز به نقل از  روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر، عبدالنبی بیجارزهی گفت: مرکز مدیریت راه‌های جنوب استان برای جلوگیری از مشکلات و خطرات جاده‌ای در ایام زمستان آماده خدمت‌رسانی به مردم است.
وی بیان کرد: مرکز مدیریت راه‌ها در آذرماه سال ۱۳۸۷ با هدف بهینه‌سازی بهره‌برداری از راه‌های کشور و شناسایی سریع گلوگاه‌های ترافیکی جهت به حداقل رساندن تأخیر در جریان ترافیک جاده‌ای کشور شکل گرفت.
رئیس مرکز مدیریت راه‌های جنوب استان سیستان و بلوچستان افزود: شناسایی و مدیریت عملیاتی رفع وقایع جاده‌ای، ساماندهی کارگاه‌های جاده‌ای هدایت مطلوب ترافیک در حوالی کارگاه‌ها، مدیریت گشت‌های راهداری اطلاع رسانی وقایع به کاربران جاده‌ای و دیگر ذینفعان مؤثر در رفع رخدادها وقایع جاده‌ای بهره‌برداری از سامانه هوشمند حمل‌ونقل، مرکز مدیریت اطلاعات راه‌های این اداره کل جهت آماده‌سازی تیم‌های عملیاتی مستقر در هر محور تعامل و همکاری نزدیک با پلیس‌راه، اورژانس جاده‌ای، هلال‌احمر از وظایف این مرکز است.
وی افزود: جمع‌آوری اطلاعات به روش‌های معمول مانند کمک ابزارهای تصویری، شناسایی از نتایج بر خط سامانه‌های هوشمند و گشت‌های راهداری صورت گرفته، اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی و اطلاع رسانی سریع و به موقع وضعیت راه‌ها از طریق سامانه گویای ۱۴۱ و پاسخ‌گویی ۲۴ ساعته توسط اپراتورهای مرکز پیام مدیریت راه‌ها مستقر در اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان ایرانشهر از جمله دیگر وظایف این مجموعه است.
بیجارزهی گفت: برای دریافت اطلاعات راه‌ها نیز می‌توان با سامانه تلفن گویای ۱۴۱ تماس گرفته تا از مزایای این سامانه که به‌روزترین اطلاعات وضعیت جوی و ترافیک راه‌ها را در بر دارد مطلع شوند.
وی بیان کرد: هموطنان عزیز نیز می‌توانند جهت دریافت اطلاعات مسیر و مسافت و دریافت آخرین وضعیت جوی و ترافیکی  از طریق نصب نرم‌افزار موبایل مرکز مدیریت راه‌ها از طریق لینک دانلود اپلیکیشن ۱۴۱ از کافه بازار، گوگل، پلی استور، اقدام نمایند.