صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مرکز مالی ایران برگزار می کند

پنل تخصصی «مسیر اختیارمعامله در ایران»

مرکز مالی ایران پس از برگزاری دوره‌ها، سمینارها، نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی در حوزه مشتقات، از تاریخ 29 آذرماه به‌صورت ویژه یک هفته برنامه‌های آموزشی مشتقه را برگزار می‌کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مرکز مالی ایران، مرکز مالی ایران پس از برگزاری دوره‌ها، سمینارها، نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی در حوزه مشتقات، از تاریخ 29 آذرماه به‌صورت ویژه یک هفته برنامه‌های آموزشی مشتقه را برگزار می‌کند.
مرکز مالی ایران تاکنون در راستای توسعه و بهبود بازار مشتقه ایران فعالیت‌ها و اقدامات گوناگونی را در محوریت محصولات و خدمات خود قرار داده است. برگزاری دوره‌ها، سمینارها، نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی و ایجاد محتوای مرتبط با این موضوع از مهم‌ترین فعالیت‌های مرکز در این راستا بوده است. اکنون پس از یک سال از راه‌اندازی قراردادهای اختیارمعامله در بازار سرمایه ایران، در نظر دارد از تاریخ 29 آذرماه به‌صورت ویژه یک هفته برنامه‌های آموزشی مشتقه را تحت عنوان «یک هفته با مشتقات» برگزار کند.
برنامه‌های «یک هفته با مشتقات» شامل: سمینار آموزشی «آشنایی با ساز و کار معاملاتی قراردادهای اوراق اختیارمعامله در بورس تهران»، پنل تخصصی «مسیر اختیارمعامله در ایران» ، دوره آموزشی «قراردادهای اختیارمعامله» به همراه ارائه جزوات و محتوای نشست‌های آموزشی است.
سمینار آموزشی «آشنایی با ساز و کار معاملاتی قراردادهای اوراق اختیارمعامله در بورس تهران» ویژه دانشجویان و در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد. همچنین در پنل تخصصی «مسیر اختیارمعامله در ایران» در تاریخ چهارم دیماه قرار است تا هریک از نمایندگان بورس‌های اوراق بهادار تهران و بورس کالای ایران به ارائه دستاوردها، تجربیات و چالش‌های خود در حوزه قراردادهای اختیارمعامله طی یک سال اخیر بپردازند. همچنین صاحبنظران این حوزه در باب قراردادهای اختیارمعامله در ایران و جهان نقد و نظرهایی خواهند داشت. شاید سوال بسیاری از فعالان حوزه مشتقه این باشد که آیا قراردادهای اختیارمعامله در ایران ماهیت حقیقی خود را دارند؟ آیا این ابزارها برای بازار سرمایه ایران ضرورتی دارند؟ آیا زیرساخت‌های لازم فنی و دانشی این حوزه به اندازه کافی فراهم شده است؟ آیا سهم بازار مشتقه در ایران در مقایسه با سهم بازار مشتقه بورس‌های جهان در سال‌های آغازین قابل‌توجه است؟ امید است تا در این نشست به این سوالات پاسخ داده شود.
علاوه بر این جزوات آموزشی قراردادهای اختیارمعامله  CBOE در دسترس علاقه‌مندان قرارگرفته و قابل تهیه است. شما می‌توانید برای اطلاع بیشتر از ثبت‌نام و شرکت در این برنامه‌های آموزشی با شماره‌های 66724343-66724545 تماس بگیرید و یا به سایت www.ifc.ir مراجعه کنید.