صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل پارک فناوری پردیس

مدیران و مسوولان استان قم از پارک فناوری پردیس بازدید کردند

ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی که با هدف بسترسازی جهت انتقال فناوری‌های نوین به داخل کشور و صادرات محصولات دانش‌بنیان، با همکاری پارک فناوری پردیس معاونت علمی میزبان هیات های مختلفی در قالب تورهای علم و فناوری است، در تازه‌ترین تور علمی نیز میزبان هیاتی از مدیران و مسئولان استان قم بود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از بنیاد ملی نخبگان،  ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی که با هدف بسترسازی جهت انتقال فناوری‌های نوین به داخل کشور و صادرات محصولات دانش‌بنیان، با همکاری پارک فناوری پردیس معاونت علمی میزبان هیات های مختلفی در قالب تورهای علم و فناوری است، در تازه‌ترین تور علمی نیز میزبان هیاتی از مدیران و مسئولان استان قم بود.
امین رضا خالقیان مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل پارک فناوری پردیس در این بازدید بیان کرد: پارک فناوری پردیس زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت می‌کند و برای آن مأموریت های ملی و بعضاً بین‌المللی دیده شده است و از این جهت با سایر پارک‌های فناوری کشور متفاوت است.
وی علت این رویکرد را این نکته عنوان کرد که دولت نیاز به بستری برای اجرایی شدن برخی طرح‌های جدید دارد که از جمله این نمونه‌ها فن بازار ملی ایران، مرکز شتابدهی نوآوری و جایزه مصطفی (ص) است.
محمد محمدرضایی رئیس بنیاد نخبگان استان قم بازدید از این پارک را اتفاق قابل‌توجهی دانست که زمینه بازدید مسوولین فعال در حوزه علمی و دانشجویان کشور باید بیش‌ازپیش برای این بازدید فراهم شود.
وی بیان کرد: جوانان با دیدن این محیط و این که افرادی با تأسیس شرکت دانش‌بنیان محصول تولید کرده‌اند و امروز روزهای موفقیت خود را می‌گذرانند می‌توانند انگیزه بیشتری کسب کنند.
رئیس بنیاد نخبگان استان قم ادامه داد: این اتفاق زمینه‌ای برای آشنایی جوانان دانشجو و فارغ‌التحصیلان با فناوران و فعالین صنعت است تا بتوانند راه و روش ورود به تولید علمی را در ایران بیاموزند.
وی پارک فناوری پردیس را عامل مؤثر در رشد فناوری کشور دانست و گفت: باید بسیجی در کشور ایجاد شود و ده‌ها مرتبه بیش از این عمل کنیم. با توجه به جوانان، دانشجویان و نخبگان ایران می‌توانیم راه‌های نرفته را طی کرده و بیش‌ازپیش رشد کنیم.
پارک فناوری پردیس به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک فناوری منطقهٔ غرب آسیا، به‌عنوان یکی از سازمان‌های زیرمجموعهٔ معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری اسلامی ایران، با برخورداری از مراکز متعدد علمی و پژوهشی و محققان زبده در ۲۰ کیلومتری شمال‌شرق تهران واقع است.
محدودهٔ فعلی این پارک به وسعت ۳۸ هکتار است که فاز اول آن به مساحت ۲۰ هکتار به نام پردیس نوآوری نام‌گذاری شده و در حال حاضر به بهره‌برداری رسیده است. فاز دوم این پارک یا پارک فناوری سلامت پردیس در حال حاضر مراحل آغازین احداث خود را سپری می‌کند.
شایسته یادآوری است، این تورهای علمی و فناورانه به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و با همکاری پارک فناوری پردیس معاونت علمی و دانشگاه صنعتی شریف همه هفته در حال انجام است.
علاقه‌مندان برای شرکت در این تورها می‌تواند با ستا توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی به آدرس farhang.isti.ir و شماره تلفن 83532112 تماس حاصل کنند.