صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس سازمان بورس تاکید کرد

تامین مالی مناسب برای محققان جوان در بازار سرمایه

رئیس سازمان بورس تامین مالی مناسب برای محققان جوان در بازار سرمایه را مدنظر قرار داد و گفت: در این صورت کمک شایانی به اقتصاد کشور خواهد شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، رئیس سازمان بورس تامین مالی مناسب برای محققان جوان در بازار سرمایه را مدنظر قرار داد و گفت: در این صورت کمک شایانی به اقتصاد کشور خواهد شد.
 شاپور  محمدی در همایش روز فناروی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اهمیت اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی تاکید  بر درون زایی دارد و در ادبیات اقتصاد جهانی این مدل مورد توجه جهانیان است.
وی با بیان اینکه درون زایی به معنای استفاده از دانش فناوری و تکنولوژی است گفت : بقا و پویایی یک اقتصاد مبتنی بر علم است.
محمدی با بیان اینکه اقتصاد یک تئوری بسیار مهم به نام تئوری ولیو را سرلوحه فعالیت خود قرار داده است گفت: این روزها صحبت درباره خرید و فروش ارز های دیجیتالی چون بیت کوین بسیار مطرح است، اما نکته ای که باید مورد توجه سرمایه گذاران قرار بگیرد مبتنی بر"خلق ارزش" است.
رئیس سازمان بورس در این باره توضیح داد: هر کالایی که متناسب با خلق ارزش نباشد نباید مورد توجه و داد و ستد قرار گیرد. ما امروز در اینجا دور هم جمع شده‌ایم چون ارزشی خلق شده که می‌تواند بین ذی نفعان تقسیم شود به عبارتی امروز رونمایی‌ها به پشتوانه خلق ارزش است.
دبیر شورای عالی بورس ادامه داد: در تمام دنیا تابلوهای بورس اصلی‌ترین روش برای ارزشگذاری است، بورس پیوند مناسبی بین علم و ثروت است و ارزش های واقعی در بازار سرمایه معامله می شود.
محمدی تامین مالی مناسب برای محققان جوان در بازار سرمایه را مدنظر قرار داد و گفت: در این صورت کمک شایانی به اقتصاد کشور کرده‌ایم. البته ارزش واقعی بسیاری از این کالاهای دانش بنیان قابل قیمت گذاری نیست، اما اینکه ایده ای خریداری و تامین مالی شود فرصت مناسبی برای بازار سرمایه و شرکت های دانش بنیان است.
وی توضیح داد: شرکت‌هایی که به منابع طبیعی ارزش های ملی توجه دارند و از طریق این اقدامات سود آوری به دست می آورند به سمت فکر ناب حرکت کرده‌اند.
محمدی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان به سمت فکر ناب حرکت کرده‌اند گفت : توسعه بستر فناوری های مالی به کمک پارک های علم و فناوری زمینه های توسعه را رقم میزنند به عنوان نمونه طراحی و تولید نرم افزارهای تبادل مالی و معاملات الگوریتمی و پر بسامد میتواند نمونه ای از این اقدامات باشد.
رئیس سازمان بورس با بیان اینکه در بورس‌های دنیا ده ها هزار میلیارد دلار داد و ستد می شود گفت: معاملات پربسامد یکی از پرطرفدارترین معاملات جهان است و سرمایه گذارانی که به دنبال بازدهی خیلی خوب هستند می‌توانند در این مسیر حرکت کنند.
وی در بخش پایانی به اهمیت بررسی و تحلیل شرکت‌ها و سهم ها اشاره کرد و گفت: مرورگر گوگل در سابقه قیمت گذاری خود هر سهم ۱۰۰۰ دلاری را ثبت کرده است، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این شرایط باقی بماند همانطور که روزی مرورگر یاهو شرایط خود را از دست داد.
محمدی در این باره تصریح کرد: سهامداران حتما به این نکات توجه کنند و در سرمایه‌گذاری محصولات دانش بنیان تشکیل سبد سهام را فراموش نکنند.