صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در نخستین روز کاری آخرین فصل سال رقم خورد

ادامه سقف‌شکنی‌های متوالی آیفکس با فتح قله 1090 واحدی

نخستین روز کاری زمستان 96 در فرابورس با رشد 10 واحدی شاخص کل فرابورس و عبور این نماگر از ارتفاع 1090 واحدی همراه بود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرابورس ایران، نخستین روز کاری زمستان 96 در فرابورس با رشد 10 واحدی شاخص کل فرابورس و عبور این نماگر از ارتفاع 1090 واحدی همراه بود. 
 دادوستدهای دوم دی‌ماه به جابه‌جایی بیش از 319 میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر 975 میلیارد ریال انجامید. ضمن آنکه آیفکس نیز که در تمامی روزهای معاملاتی هفته گذشته با سبزپوشی روندی صعودی را در پیش گرفته بود در آغاز این هفته نیز با حمایت جمعا 8 واحدی از جانب نمادهای «میدکو»، «هرمز» و «مارون» در ارتفاع 1092 واحدی قرار گرفت. 
نمادهای «ذوب» و «ریشمک» نیز روز جاری بیشتر از سایر نمادها مورد توجه معامله‌گران قرار گرفتند. 
همچنین در حالی عنوان بیشترین افزایش قیمت به نام نمادهای «شرانل» و «زنگان» متعلق به گروه‌های نفت ایرانول و صنعت روی زنگان ثبت شد که نمادهای «بکهنوج» و «قچار» بیشترین بار افت قیمتی را به دوش کشیدند. 
در بازار پایه نیز نمادهای «لکما» و «واحیا» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را به دست آوردند و در مجموع تابلوهای «پایه الف»، «پایه ب» و «پایه ج» میزبان دست به دست شدن بالغ بر 57 میلیون سهم به ارزش بیش از 101 میلیارد ریال بودند. 
معامله‌گران سهام در بازارهای اول و دوم نیز دادوستد افزون بر 251 میلیون سهم به ارزش بالغ بر 448 میلیارد ریال را رقم زدند که این حجم از دادوستدها در 24 هزار و 850 نوبت معاملاتی صورت گرفت. 
در بازار دوم فرابورس، فردا شاهد عرضه اولیه 15 درصد از سهام شرکت عطرین نخ قم خواهیم بود که نماد آن «نطرین» در خردادماه سال جاری در گروه منسوجات و زیرگروه آماده‌سازی و ریسندگی نخ و پارچه‌بافی در بازار دوم درج شد. 
این عرضه اولیه به روش ثبت سفارش در بازار دوم فرابورس انجام خواهد شد و سقف و کف قیمتی نیز از 4780 ریال تا 5019 ریال تعیین شده؛ ضمن آنکه تعداد کل سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی نیز حداکثر 125 سهم در نظر گرفته شده است. 
در بازار اوراق با درآمد نیز تغییر مالکیت بالغ بر 315 هزار ورقه به ارزش بیش از 297 میلیارد ریال صورت گرفت که «سخاب 4» در پی دادوستد بیش از 120 هزار ورقه به ارزش افزون بر 119 میلیارد ریال، در صدر بازار اوراق با درآمد ثابت ایستاد. 
معامله‌گران اوراق تسهیلات مسکن نیز امروز شنبه دوم دی‌ماه اقدام به خریدوفروش بیش از 60 هزار ورقه تسه به ارزش 45 میلیارد ریال کردند که بیشترین اقبال را به اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن آبان 96 نشان دادند.