صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

از ورود بخش خصوصی حمایت می‌کنیم

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بخش خصوصی باید میدان‌دار عرصه اقتصاد کشور باشد، گفت: یکی از زمینه‌هایی که نیاز است ورود بخش خصوصی به آن تقویت شود حوزه بنادر و دریانوردی است و ما از این ورود به طور جدی حمایت می‌کنیم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، همزمان با هفته حمل و نقل و یک روز پس از امضای ۱۳ تفاهم نامه همکاری سازمان بنادر و دریانوردی با بخش خصوصی به ارزش ۱۰۰ هزار میلیارد ریال ، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی میزبان مدیران و نمایندگان اتحادیه های دریایی بود.
در این نشست صمیمانه که با حضور اعضای هیات عامل این سازمان برگزار شد ، مدیران و نمایندگان اتحادیه های دریایی حاضر در نشست به طرح مسائل و مشکلات خود پرداختند.
محمد راستاد در این نشست با اشاره به عزم سازمان بنادر و دریانوردی در واگذاری تصدی های غیرضرور به بخش خصوصی گفت: در کمتر دستگاه دولتی، می توانید سراغ بگیرید که بخش خصوصی در بسیاری از فعالیت ها مثل سازمان بنادر و دریانوردی ورود کرده باشد.
راستاد افزود: در بخش قرداد های اپراتوری پایانه های بندری به دنبال اصلاح قردادها هستیم؛ به گونه ای که بخش خصوصی به راحتی بتواند به فعالیت و تجارت بپردازد .
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه این سازمان حافظ سرمایه کشتی داران است، در خصوص خرید شناور خارجی گفت: این حق سرمایه‌گذار و بخش خصوصی است که میان خرید شناور و ساخت در داخل انتخابگر باشد. اما سیاست ما در سازمان بنادر حمایت از صنعت کشتی سازی در داخل است و از خرید شناور خارجی حمایت نمی کنیم .
بر اساس این گزارش، در این نشست نماینده ترمینال داران بندری از تغییر و تحولات صورت گرفته در راس مدیریت مرجع دریایی کشور، ابراز خرسندی کرد وگفت: به سرمایه گذاری در سازمان بنادر خوش بین هستیم؛ چراکه ساخت و ساز ها هدفدار است و سرمایه گذاری ما امنیت دارد.
نماینده انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته نیز گفت: بخش خصوصی رقیب دولت نیست بلکه به عنوان مشاور در کنار دستگاههای اجرایی است و در نهایت این دولت است که تصمیم می گیرد .
وی خواستار رفع مشکلات کشتی های زیر ۳ هزار تن شد.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این خصوص گفت: سازمان بنادر برای ثبت هر شناوری با لحاظ شدن و رعایت استاندارد ، هیچ محدویتی ندارد .
هادی حق شناس افزود: برای شناور های زیر ۳ هزار تن منتظر تسهیلات دولت هستیم .
در ادامه این نشست نماینده حمل و نقل و لجستیک کشور هم با بیان اینکه هیچ سازمانی از ترانزیت حمایت نمی کند، گفت: با توجه اینکه ۹۰ درصد ترانزیت از طریق دریا صورت می گیرد، سازمان بنادر بیشتر از سایر دستگاه ها از این محدویت ها خسارت می بیند.
وی همچنین خواستار حمایت سازمان بنادر از خرید شناور مدرن خارجی و اسکراپ کشتی های فرسوده شد.